Jeśli jesteś zainteresowany nauką, rozwojem i nowymi technologiami, to znajdujesz się we właściwym miejscu. Blog nowe technologie to znakomite źródło informacji ze świata smartfonów, komórek i tabletów. Na naszej stronie będziesz mógł dowiedzieć się o najbardziej interesujących i istotnych odkryciach i wydarzeniach z różnych części świata.



Audi A5 3.0 TDI MTM

poniedziałek, 28 czerwca 2010

 Niemiecka firma tuningowa MTM zaprezentowała na targach w Essen swoją dieslową błyskawicę. Podczas testu porównawczego na torze wyścigowym w Hockenheim dieslowe MTM z silnikiem o mocy 221 kW (300 KM) przejechało okrążenie w czasie o sekundę lepszym od Audi S5. Przypomnijmy, że S5 dysponuje o 40 kW (54 KM) większą mocą. Wynik wyścigu może wydawać się niemożliwy, ale trzeba uwzględnić, że w wersji seryjnej wysokoprężny silnik oferuje maksymalny moment obrotowy 500 Nm, a po przeprogramowaniu jednostki sterującej aż 550 Nm, jest to o całych 110 Nm więcej niż 8-cylindrowy silnik wersji S5. Zaskakuje fakt, że czas prześpieszenia od 0 do 100 km/h pozostał na pierwotnej wartości 5,9 s.

Ponieważ w MTM uważają, że zwiększenie mocy bez poprawienia wydajności układu hamulcowego jest nieodpowiedzialne, zamontowali w aucie nowe wiercone tarcze z przodu o średnicy 380 mm dopełnione 8-tłoczkowymi zaciskami. Audi zatrzymuje się teraz z prędkości 100 km/h na odcinku 35 m. Kolejnym atutem zmodyfikowanej jednostki wysokoprężnej jest przesunięcie elektronicznego ogranicznika prędkości maksymalnej do poziomu 265 km/h. Zawieszenie otrzymało nowe sprężyny i amortyzatory oraz zmienioną geometrię. W nadkolach pojawiły się 21-calowe koła z oponami w rozmiarze 295/25 ZR 21.

Jeśli chodzi o zmiany stylistyczne, są one raczej stonowane. Nieznacznie zmieniono przedni i tylny zderzak, spod którego wychodzą cztery chromowane końcówki wydechu. Tak na marginesie, jeśli klient zrezygnuje z nowego układu wydechowego, MTM gwarantuje niższą moc jednostki napędowej (215 kW/292 KM).

0 komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty

KONFERENCJE