Jeśli jesteś zainteresowany nauką, rozwojem i nowymi technologiami, to znajdujesz się we właściwym miejscu. Blog nowe technologie to znakomite źródło informacji ze świata smartfonów, komórek i tabletów. Na naszej stronie będziesz mógł dowiedzieć się o najbardziej interesujących i istotnych odkryciach i wydarzeniach z różnych części świata.



Raport: Najwięcej o Samsungu, najlepiej o JVC

sobota, 22 października 2011

Samsung, Sony oraz LG to najczęściej komentowane przez polskich internautów marki RTV – wynika z najnowszego badania agencji interaktywnej Think Kong i firmy badawczej Zetema. Najmniej negatywnych komentarzy dotyczy JVC.

Raport Emotrack.pl prezentujący szczegółowe wyniki badania został przygotowany w oparciu o analizę ponad 220 tysięcy wpisów i komentarzy w Internecie na temat najpopularniejszych marek producentów sprzętu radiowo-telewizyjnego. W ujęciu ilościowym, trzy marki zdecydowanie prowadzą w rankingu najczęściej wzmiankowanych przez użytkowników Internetu w Polsce. Marką, która najczęściej pojawia się w wypowiedziach w Internecie jest Samsung (łącznie 63 703 wzmianki). Zaraz potem plasuje się Sony (53 271 wzmianek) oraz LG (35 691 wzmianek).

W dyskusjach o markach audio-wideo dużo jest porównywania konkretnych produktów, a mniej rozmów o markach jako takich. Zależność między wizerunkiem marki, a postrzeganiem produktu nie jest wcale oczywista. Działania marketingowe w Internecie powinny koncentrować się więc w wymiarze produktowym – np. na działaniach podkreślających wagę określonego atrybutu, komunikowaniu przewag płynących z określonej cechy – komentuje Norbert Kilen z agencji marketingu interaktywnego Think Kong, współtwórca raportu.

Wśród opinii analizowanych w raporcie agencji interaktywnej Think Kong i firmy badawczej Zetema, średnio tylko 25 procent wzmianek posiada zdecydowanie negatywny charakter. Biorąc pod uwagę odsetek komentarzy o takim wydźwięku, relatywnie najgorzej wypada marka Pioneer, dla której wyniósł on ponad 27 proc. Najmniej negatywnych ocen, bo zaledwie 18 proc., zebrała marka JVC. Dla większości marek odległość od średniej nie wynosiła więcej niż 2 punkty procentowe.

Autorzy badania sprawdzili też jak internauci oceniają cechy produktów poszczególnych marek. W bezpłatnym raporcie dostępnym pod adresem www.emotrack.pl przedstawiono m.in. ocenę urządzeń 8 najpopularniejszych marek w wymiarach takich jak możliwości, cena, jakość, estetyka, obraz, dźwięk i obsługa. W tej konkurencji zdecydowanie wyróżnia się m.in. Sharp (wysoka ocena możliwości i obsługi), Pioneer (estetyka) oraz JVC i Samsung (wysoka ocena możliwości).

Analiza emocji wokół cech produktów jest znacznie ciekawsza, kiedy weźmiemy pod uwagę poszczególne kategorie urządzeń, np. telewizory plazmowe lub odtwarzacze MP3. Wtedy dużo dokładniej widać różnice i łatwiej o wskazania marketingowe. Przy uśrednianiu wszystkich kategorii,może zdarzyć się, że np. pozytywne opinie na temat obrazu telewizorów danej marki „przykryją” te bardziej krytyczne, związane z innym sprzętem - Marek Troszyński z firmy badawcza Zetema, współautor raportu.

Pełną wersję raportu Emotrack.pl można pobrać bezpłatnie ze strony www.emotrack.pl. To kolejne z serii opracowań agencji interaktywnej Think Kong oraz firmy badawczej Zetema na temat wizerunku marek w Internecie. W przyszłości planowana jest realizacja m.in. opracowań dotyczacych rynku usług telekomunikacyjnych i marek motoryzacyjnych. Badanie na temat marek RTV zostało przygotowane w oparciu o analizę 220 000 komentarzy na forach, blogach i w mediach społecznościowych oraz analizę 10 000 komentarzy dostępnych w serwisach agregujących opinie o produktach. Partnerami projektu badawczego Emotrack.pl są: Stowarzyszenie Agencji Reklamowych SAR, IAB Polska, a także serwisy Proto.pl, Mediarun.pl i redakcja Brief.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty

KONFERENCJE