Jeśli jesteś zainteresowany nauką, rozwojem i nowymi technologiami, to znajdujesz się we właściwym miejscu. Blog nowe technologie to znakomite źródło informacji ze świata smartfonów, komórek i tabletów. Na naszej stronie będziesz mógł dowiedzieć się o najbardziej interesujących i istotnych odkryciach i wydarzeniach z różnych części świata.



Podczas dnia prasowego na targach International Consumer Electronics Show, Intel zaprezentował rozwinięcie wizji nowej ery w świecie komputeryzacji, zapoczątkowanej przez wprowadzenie do sprzedaży pierwszych urządzeń Ultrabook™. Gospodarzami spotkania byli Mooly Eden, wiceprezes Intela i dyrektor generalny PC Client Group, a także Kevin Sellers, wiceprezes Sales and Marketing Group oraz dyrektor działu Advertising and Digital Marketing.

Ultrabooki – skąd przychodzą i dokąd zmierzają

Wizja Ultrabooków została przedstawiona przez firmę Intel 31 maja 2011 r. podczas targów Computex. Ultrabooki mają zapewniać bezkompromisowe, kompletne i w pełni satysfakcjonujące doznania podczas obsługi komputera mobilnego, a także oferować wyższy poziom bezpieczeństwa. Kierując się wynikami zakrojonych na szeroką skalę badań, Intel nakreślił, czym mają być Ultrabooki, zaczynając od pytania o to, czego ludzie najbardziej chcą od swoich komputerów.

W krótkim okresie kilku miesięcy od utworzenia tej kategorii już widać jej rosnącą dynamikę – pierwsza fala Ultrabooków trafiła na rynek w październiku zeszłego roku.
  • Na 2012 zaplanowano premiery ponad 75 różnych modeli Ultrabooków, oferowanych z ekranami o różnych rozmiarach (w tym 14- i 15 cali).
  • Druga fala Ultrabooków będzie napędzana nową, trzecią generacją procesorów z rodziny Intel® Core™. Pojawią się one już tej wiosny, a ich dostępność będzie się zwiększać w dalszej części roku.
  • Podczas swojej prezentacji Eden pokazał kilka przykładów bezkompromisowej pracy z Ultrabookami, gdzie wykorzystano ich moc obliczeniową.
  • Dla konsumentów, którzy pragną chronić swoje dane i informacje osobowe, bezpieczeństwo staje się coraz ważniejszą kwestią. Eden pokazał, jak będą mogli o nie zadbać użytkowanicy Ultrabooków – zaprezentował wczesne wyniki strategicznej współpracy między firmami Intel i MasterCard. Informację o tej współpracy podano w zeszłym roku. Jej celem jest wprowadzenie dodatkowych opcji, dzięki którym proces zakupów online będzie bezpieczniejszy tak dla sprzedawców, jak i posiadaczy kart MasterCard korzystających z Ultrabooków.
  • Branża musi pracować nad dalszymi innowacjami, ktore są niezbędne, aby wprowadzać do oferty eleganckie, piękne Ultrabooki o grubości, która nie przekracza 18 mm. Trzeba przeprojektować wyświetlacze, technologię baterii, pamięci masowe, płyty główne i chłodzenie, aby zmieścić je w płaskich obudowach. Intel ogłosił w zeszłym roku utworzenie funduszu z kapitałem 300 mln USD, którego celem jest wspomaganie prac nad podobnymi innowacjami i wprowadzanie ich na rynek w dużych ilościach, w cenach dopasowanych do masowego rynku.

Interakcja z komputerem to już nie tylko klawiatura i myszka

W miarę ewolucji Ultrabooków zmieniać się też będą sposoby ich obsługi, wzbogacone o interfejsy dotykowe. Intel przeprowadził niedawno badanie nt. aplikacji z interfejsem dotykowym, działających na Ultrabookach. Okazuje się, że w konstrukcjach typu clamshell, interfejs dotykowy, a także płynne przełączanie między aplikacjami dotykowymi a klawiaturą, było dla użytkowników atrakcyjne i naturalne.

Eden twierdzi, że wprowadzenie interfejsów dotykowych przyczyni się do dalszych innowacji w zakresie konstrukcji i kształtu przyszłych Ultrabooków, poczynając od modeli hybrydowych, poprzez modele typu clamshell, aż po style, których jeszcze nie wymyślono.

  • Koncept, opracowany przez firmę Intel, zawiera przeźroczysty panel pod klawiaturą. Pełni on rolę touchpada, gdy urządzenie jest otwarte w trybie clamshell, ale zamienia się w ekran dotykowy, gdy komputer jest zamknięty. To pozwala na jego szybkie i wygodne użycie np. w podróży.

Intel pracuje także nad nową generacją mechanizmów do interakcji z komputerem: intuicyjnym i kompleksowym rozpoznawaniem krótkich gestów. Eden zaprezentował poczynione jak dotąd postępy na przykładzie gry w strzelanie z procy, która jest sterowana naturalnymi gestami użytkownika.

Największa kampania marketingowa od czasów technologii Intel® Centrino®

Intel już w kwietniu uruchomi kampanię „Nowa era komputeryzacji”, w ramach której będzie w ekscytujący i innowacyjny sposób promował wśród konsumentów wygodę użytkowania komputera oferowaną przez Ultrabooki. Kampania obejmie reklamy w telewizji, prasie, na nośnikach zewnętrznych i w innych miejscach, a także media społecznościowe i działania w sklepach internetowych i stacjonarnych.

  • Sellers zaprezentował wideo, pokazujące publiczności kreatywne podejście firmy Intel do nowej kampanii Ultrabooków. Reklamy będą podkreślać, jak inspirowane przez Intela Ultrabooki rozpoczynają nową erę w historii komputerów, sprawiając, że wszystko inne zdaje się być starożytną historią.
  • Intel wykorzysta także szeroki arsenał partnerskich programów marketingowych, takich jak znany na całym świecie program Intel Inside, skierowany do producentów komputerów, dzięki któremu Ultrabooki na dobre wpiszą się w naszą rzeczywistość. Firma zamierza zwiększyć zakres dotychczasowej współpracy z firmą mediową Vice przy projekcie pt. The Creators Project. Celem tych działań będzie promowanie Ultrabooków, a także zaangażowanie się w nowe, czekające jeszcze na oficjalne ogłoszenie, partnerstwa z markami lifestylowymi.

Dodatkowe informacje o Ultrabookach, w tym materiały prasowe, zdjęcia, filmy i inne publikacje, są dostępne pod adresem www.intel.com/newsroom/Ultrabook.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty

KONFERENCJE