Wyzwania
w wyszukiwaniu lokalnym zaprezentowane podczas spotkania branżowego
poświęconego rynkowi mobilnemu - Generation Mobile 2013
Technologia mobilna dzisiaj staje się masowa – ponad 88% Polaków
posiada telefon komórkowy, a 19% z nich – smartfon’a. To właśnie
smartfon przestał spełniać funkcję urządzenia przeznaczonego wyłącznie
do prowadzenia rozmów, a wykorzystywany jest m.in.
do przeglądania Internetu, korzystania z usług lokalizacyjnych czy
rozrywki. Stał się najlepszą formą poszukiwania informacji. Jak wynika z
badania Generation Mobile 2012, korzystamy z niego cały czas, nawet
podczas rodzinnych obiadów czy pobytu w kościele. Dane Polskiego Badania
Internetu pokazują, że 63% wykorzystania Internetu mobilnego w
smartfonach stanowi wyszukiwanie lokalne.
Przed ekspertami ds. nowych technologii duże wyzwania w dziedzinie geolokalizacji. Z kolei
użytkownicy oczekują, iż szukanie w pobliżu czyli tzw. „lokalne”
zaspokoi większość ich potrzeb. Przede wszystkim ważna jest szybkość
działania i trafność wyników.
Obecnie użytkownicy chcą, aby
aplikacje nie tylko szybko wyszukiwaly informacje, ale również brały pod
uwagę dodatkowe czynniki takie jak pogodę, porę dnia, korki czy dane na
temat firmy np. lokalizację, godziny otwarcia czy dostępność produktu.
Optymalnie gdyby również uwzględniały płeć, wiek czy zainteresowania
użytkownika.
„Mobilne wyszukiwanie lokalne staje przed
dużym wyzwaniem, jakim jest trafność wyników. Na przykładzie naszej
nowej aplikacji mobilnej Panorama Firm widzimy, że użytkownicy wpisują
różne zapytania np. piła (miasto lub narzędzie) i liczą, że aplikacja
sama się domyśli o co pytamy. Dążymy do sytuacji, kiedy będziemy
potrafili pokazać najbardziej trafne wyniki, pasujące do zapytania” - komentuje Magnus Gagnelid, Kierownik Produktu Mobile w Eniro Polska.
Nowej generacji aplikacja mobilna Panorama Firm 2.0 należąca do firmy
Eniro Polska, podążając za najnowszymi trendami na rynku technologii
mobilnych wprowadziła możliwość wyszukiwania lokalnego.
0 komentarze