Jeśli jesteś zainteresowany nauką, rozwojem i nowymi technologiami, to znajdujesz się we właściwym miejscu. Blog nowe technologie to znakomite źródło informacji ze świata smartfonów, komórek i tabletów. Na naszej stronie będziesz mógł dowiedzieć się o najbardziej interesujących i istotnych odkryciach i wydarzeniach z różnych części świata.



Trójwymiarowy smartfon LG Swift 3D

wtorek, 23 sierpnia 2011

Dzięki agencji Streetcom otrzymałem do testów najnowszy smartfon LG Swift 3D. Jest to pierwszy na świecie smartfon, który oferuje przeglądanie oraz tworzenie treści trójwymiarowych.
Jest to smartfon pokazujący trójwymiarowy obraz do oglądania którego nie są potrzebne specjalne okulary. Co warto podkreślić nowy LG swift 3D nie tylko wyswietla stereoskopowe obrazy ale również jest w stanie je rejestrować. Dwa obiektywy o rozdzielczości 5 megapikseli umożliwiają nagranie trójwymiarowego filmu w rozdzielczości HD 1280x720 (30 klatek na sekundę) lub tradycyjnego dwuwymiarowego w niezwykle wysokiej jakości Full HD 1080. Posiada system operacyjny Android 2.2 z zapewnioną aktualizacją do 2.3 oraz mocny procesor dwurdzeniowy TI OMAP 4 z taktowaniem 1 GHz oraz układ graficzny PowerVR SGX540 GPU. Do dyspozycji ma on 512 MB pamięci operacyjnej, 8 GB pamięci wewnętrznej oraz gniazdo na karty pamięci microSD do 32 GB.

Wygląd i wykonanie

LG na początku wydawał mi się bardzo duży i ciężki jak na telefon, bo dotychczas użytkowałem Nokię 6720. Ale przy tak dużym ekranie i możliwościach telefon musi być duży. Przy wymiarach 128 x 67.8 x 12.4mm waży 168g. Jedak jest to głównie zasługa ekranu dotykowego o przekątnej ponad 4,3" i rozdzielczości 480 x 800 pikseli, który w pełni wykorzystuje powierzchnie telefonu. Z wyglądu  bardzo mi przypomina stylistykę telefonu Samsung GALAXY S z lekką domieszką iPhona. Swift jest prosty i miły dla oka i od razu widać, że jest to smartfon z najwyższej pólki. Nic w nim nie trzeszczy a całość jest dobrze spasowana i wykonana.
W górnej części obudowy znajduje się przycisk włączania i odblokowania telefonu, oraz stereofoniczne gniazdo słuchawkowe. Na prawym boku umieszczono przyciski do regulacji głośności oraz specjalny przycisk, który przekierowuje do strefy 3D. Na drugim boku telefonu znajdują się gniazdo microUSB oraz port port HDMI, za pomocą którego możemy podłączyć telefon do TV za pomocą kabla i możemy przeglądać zdjęcia i filmy w dużym formacie.
Na tylnej ściance znajdują się głośnik, dwa obiektywy aparatu fotograficznego oraz LED-owa lampa błyskowa. Bardzo elegancko wygląda metalowy pasek z wygrawerowanym napisem 3D STEREOSCOPIC biegnący przez tylną obudowę.

Ekran

Nowością na rynku jest stereoskopowy wyświetlacz LCD, który umożliwia oglądanie obrazu w 3D bez specjalnych okularów. Szeroki ekran dotykowy 4,3 cala o rozdzielczości 800 x 480 pikseli wyświetla 16 mln kolorów. Wyświetlacz Zapewnia jasny i wyraźny obraz, umożliwiając oglądanie i nagrywanie treści multimedialnych zarówno w trybie 2D (HD do 1080p), jak i 3D (HD do 720p).  Na takim ekranie już bardzo dobrze przegląda się internet oraz przegląda zdjęcia i filmy. Kolory są bardzo intensywne i nasycone. Poniżej krótki film prezentujący Swifta 3D oraz grę Asphalt 6.



Technologia 3D

To co wyróżnia LG Swift 3D od konkurencji to niespotykane dotąd możliwości nagrywania i przeglądania materiałów w trójwymiarze. Aby wykonywać zdjęcia i nagrywać filmy w trzech wymiarach telefon został zaopatrzony w dwa obiektywy, każdy z nich o rozdzielczości 5 megapikseli. Do strefy 3D można wejść z menu głównego lub bezpośrednio przez krzycisk 3D, o którym wcześniej wspominałem. Interfejs 3D daje dostęp do pięciu funkcji w trójwymiarze:
  • aparat umożliwiający tworzenie zdjęć oraz filmów w trybie 2D (HD do 1080p), jak i 3D (HD do 720p
  • galeria 3D oraz kilka krótkich filmów 3D doskonale pokazujących możliwości urządzenia
  • 4 gry z efektem trójwymiarowości, takie jak Nova, Asphalt 6, Lets Golf 2 i Guliver's Travels
  • przewodnik 3D, w którym są informacje dotyczące tworzenia, przeglądania i udostępniania terści 3D
  • YouTube z treścią 3D


Podczas testów najbardziej ekspolatowałem grę Asphalt 6 ;) i bateria pomimo swojej dużej pojemności 1500 mAh wystarczała mi maksymalnie na kilka godzin, wiec ciężko mi powiedzieć ile powinna wytrzymać przy standardowym użytkowaniu. Telefon posiada funkcję pokazującą udział konkretnych aplikacji w zużyciu baterii, jak widać najwiecej energii zużywa utrzymanie telefonu w trybie gotowości. tutaj bateria wytzymała 1 dzień i 6 godzin;)

Podsumowanie

Czy mamy do czynienia z rewolucją technologiczną porównywalną do pojawienia się kolorowych wyswietlaczy, czy możliwości robienia zdjęć telefonami? Czy taka technologia jest potrzebna w smartfonie to już każdy musi sobie sam odpowiedzieć. Ale na pewno ma dużą przewagę nad porównywalnymi smartfonami konkurencji takimi jak HTC Sensation czy Samsungiem Galaxy SII,  gdyż w podobnej cenie oferuje efekt trójwymiarowości w grach, aplikacjach oraz przy przeglądaniu zdjęć czy wideo, a nie odbiega od nich przy pozostałych parametrach technicznych oraz cenowo. Jeśli ktoś szuka najlepszego smartfona i chce się zdecydować na LG Swift 3D ze względu na jego możliwości trójwymiarowe, to na pewno się nie zawiedzie.
Specyfikacja techniczna:

  • Typ telefonu: W pełni dotykowy ekran 4,3"
  • Zakresy częstotliwości: GSM [850/900/1800/1900] UMTS[900/1900/2100] HSPA+ 14.4 Mbps/HSUPA 5.76 Mbps
  • Wymiary (dł. x szer. x grubość) mm: 128x68x11.9
  • Masa ze standardową baterią (g): 169
  • Wyświetlacz: 3D Stereoskopowy LCD 4,3" (480x800) 16 mln. kolorów
  • Wibracje: Tak
  • Pojemność baterii (mAh): Li-Ion Polimer 1500mAh
  • E-mail: POP3, IMAP4, SMTP, MS Exchange ActiveSync.
  • Słownik T9: Tak
  • Wi-Fi: 802.11 b/g/n
  • System operacyjny: Android 2.2 Froyo + aktualizacja do 2.3 Gingerbread
  • Aparat: 2x 5MP Autofocus + 0,3MP do wideorozmów
  • Wideo: Nagrywanie: 1080p@24fps (2D)/720p@30fps (3D), Odtwarzanie: MP4, DivX, XviD, H.264, H.263, WMV (do 1080p)
  • Muzyka: AAC(+)(++), MP3, WAV, WMA, OGG, Poly
  • Pamięć wewnętrzna: 512MB DDR2 (2-kanałowa) / pamięć użytkownika: 8GB eMMC
  • Pamięć zewnętrzna: MicroSD (do 32 GB)
  • Nawigacja A-GPS: Tak
  • Bluetooth: Tak, 3.0 z EDR

7 komentarze

  1. tregis Says:
  2. Witam, mam do wyboru LG swift 3D oraz Nokie C5-03 co polecacie? Ogólnie jestem za Nokią, ale ta wydaje mi się bardziej plastikowa niż ten LG i nie bardzo wiem co wziąść.

     
  3. Anonimowy Says:
  4. Nokia to inna półka ma wyswietlacz 3,2 cala a Swift 4,3 do tego dwie kamery 5 Mpix

     
  5. matrix Says:
  6. Główną zaletą LG jest ich cena w porównaniu do parametrów jakie posiadają.

     
  7. Silvestri Says:
  8. Miałem okazje pobawić się juz tym telefonem i gdyby wyrzucić z niego te wszystkie bajery 3D i obnizyc cenę o przynajmniej 600 zł to wtedy byłby porządny smartfon w dobrej cenie, bo jeśli chodzi o 3D to moze go oglądać tylko jedna osoba i to też nie wolno rękami poruszyć za bardzo bo obraz przeskakuje z boku nie widać efektu 3D i po chwili oglądania 3D łzawią oczy. Robi wrażenie na poczatku ale i tak jak grałem w Asphalt6 to lepiej się gra w 2D,więc uważam że nie warto dopłacać za te bajery. Jakoś nie przkonał mnie ten telefon.

     
  9. Jaro Says:
  10. Od kilku lat używam telefony LG i nigdy nie miałem z nimi problemów, mają dobry zasięg no i jakość rozmów a ten model jest ekstra, jak będę przedłużał umowę to go na pewno wybiorę wybiorę;)

     
  11. yaolka Says:
  12. Żeby ogladać filmy nagrane tym telefonem to trzeba mieć telewizor 3D?

     
  13. Krystian Says:
  14. Ekran 4,3" w zupelności wystarczy do ogladania zdjeć i filmów w telefonie, bardzo dobrze widać efekt 3D. Jak ktoś ma to oczywiście można podłączyć się do telewizora 3D i wtedy efekty będą duzo lepsze..Tak jak bylo wczesniej napisane, żeby zobaczyć efekt 3D to trzeba patrzeć z przodu w odpowiedniej odległości.

     

Prześlij komentarz

Popularne posty

KONFERENCJE