Jeśli jesteś zainteresowany nauką, rozwojem i nowymi technologiami, to znajdujesz się we właściwym miejscu. Blog nowe technologie to znakomite źródło informacji ze świata smartfonów, komórek i tabletów. Na naszej stronie będziesz mógł dowiedzieć się o najbardziej interesujących i istotnych odkryciach i wydarzeniach z różnych części świata.



Spółka energetyczna Fortum Power and Heat Polska Sp. z o.o. wdrożyła wideokomunikację wewnętrzną online wykorzystując do tego platformę Livingmedia. Teraz, łącząc ideę ducha współpracy firmy oraz ekologiczność, pracownicy z całej Polski mogą systematycznie odbywać interaktywne spotkania z zarządem.

Fortum Power and Heat Polska Sp. z o.o to polski oddział fińskiego giganta energetycznego. Obecnie w Polsce znajduje się osiem oddziałów firmy, w których pracuje ok. 1 100 osób. W firmie ochrona środowiska jest wytyczną również dla osób zajmujących się komunikacją wewnętrzną. „Ograniczyliśmy liczbę wydawnictw papierowych” – mówi Magdalena Jarząbek, specjalista ds. komunikacji w Fortum Power and Heat Polska Sp. z o.o. „To najbardziej oczywista z form. Ponadto, do listy celów na kolejne lata wpisano redukcję emisji CO², m.in. poprzez ograniczenie służbowych podróży lotniczych oraz ustalenie limitów emisji dla służbowych samochodów – dlatego zastosowanie technologii wideo doskonale wpisuje się w nasze plany” – dodaje. W całej korporacji Fortum regularnie są organizowane spotkania pracowników danego kraju z prezesem całej firmy, jest to tzw. Fortum Dialogue. Początkowo do organizacji takich spotkań rozważano zastosowanie systemu wideokonferencji, ale ze względu na liczne ograniczenia (słaba widoczność, możliwość połączenia jedynie z czterema lokalizacjami na raz itp.) zrezygnowano z tej metody.

Nowoczesna platforma Livingmedia

Ostatecznie Fortum Polska – wzorując się na doświadczeniach fińskiej spółki-matki – zdecydowało się wdrożyć w Polsce platformę do komunikacji wideo. Wybór padł na polską firmę, której autorską platformę Livingmedia zastosowano podczas ostatniego Fortum Dialogue. „Pierwszą transmisję przeprowadzono z Wrocławia do wszystkich polskich lokalizacji. Pracownikom transmisja online podoba się zdecydowanie bardziej niż wideokonferencja. Wskazują na lepszą jakość transmisji (wyraźniej widać prezesa) oraz możliwość jednoczesnego oglądania prelegenta i slajdów.” – mówi Jarząbek. Zaletą nowego narzędzia jest także możliwość umieszczenia zapisu ze spotkania na stronie internetowej – w ten sposób nieobecni zawsze mogą odtworzyć całość rozmowy w dowolnym momencie. Dodatkowym atutem takiego spotkania jest bezpieczeństwo – specjalnie dedykowana strona spotkania, dostępna po zalogowaniu zapewnia poufność rozmowy i bezpieczeństwo informacji firmowych.

Szerokie zastosowanie platformy

Transmisje online wykorzystywane są w przedsiębiorstwach na różnych płaszczyznach – do relacji inwestorskich, komunikacji wewnętrznej, w obszarze HR, w marketingu i sprzedaży. „W Polsce zastosowaliśmy taką metodę po raz pierwszy. Jesteśmy zadowoleni z efektów. Zdecydowaliśmy się na stałe wprowadzić technologię webcastingu do komunikacji z pracownikami” – podsumowuje Magdalena Jarząbek.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty

KONFERENCJE