Jeśli jesteś zainteresowany nauką, rozwojem i nowymi technologiami, to znajdujesz się we właściwym miejscu. Blog nowe technologie to znakomite źródło informacji ze świata smartfonów, komórek i tabletów. Na naszej stronie będziesz mógł dowiedzieć się o najbardziej interesujących i istotnych odkryciach i wydarzeniach z różnych części świata.



Nowe Technologie w Audi S4

wtorek, 7 lipca 2009


Nowe Audi S4 swoje korzenie ma w Audi Quattro i jest dziś tak przełomowe technologicznie jak kiedyś jego oryginał.

Silnik V6 w nowym S4 i S4 Avant posiada w standardzie 6 - stopniową skrzynię biegów. Jako opcję Audi oferuje niezwykle dynamiczną 7-stopniową skrzynię biegów S tronic.
Kierowca ma możliwość jazdy w trybie automatycznym, zmieniając przełożenia łopatkami przy kierownicy lub bezpośrednio dźwignią zmiany biegów.

Poprzedni silnik V8 został zastąpiony 3 litrowym turbodoładowanym V6 w którym reakcja przepustnicy jest tak szybka, jak w bolidzie Formuły Jeden. Samochód jest dostępny od kwietnia 2009. Serce nowego S4 i S4 Avant zostało kompletnie przeprogramowane. Silnik 3.0 TFSI jest najnowszym członkiem rodziny silników V w stajni Audi. Jest on znakomitym przykładem połączenia wydajności i efektywności. V6 generuje swoją moc z pojemności 2995 cc, wyposażony jest w sprężarkę i oferuje 245 kW (333 KM). W limuzynie sprint do 100 kilometrów na godzinę to zaledwie 5,1 sekundy, a Avant w 5,2 sekundy: oba modele mają elektronicznie regulowana blokadę prędkości do 250 kilometrów na godzinę.


Ponadto, nowe 3.0 TFSI osiąga wzorcowe spalanie paliwa. Przeciętnie, sedan potrzebuje 9,7 litra paliwa na 100 km i Avant 9,9 litra na 100 km - poprawa o 3,4 litra (26 procent) w porównaniu z jego poprzednikiem.

W quattro stały napęd jest przekazywany na wszystkie koła.Przy normalnych warunkach jazdy 40 procent momentu jest przekazywane do przednich kół a 60 procent na tylne koła. Jeżeli to konieczne, proporcje te mogą się zmienić w ułamkach sekundy. Kontrolowana przez tablicę czujników i szybki komputer,potrzebuje mniej niż 100 milisekund, aby przekierować moc.
Amortyzatory są wyposażone w adaptacyjny system kontroli. Wysoka wydajność jednostki kontroli analizuje sygnały, które otrzymuje od 14 czujników i oblicza siłę tłumienia dla każdego koła 1000 razy na sekundę.

Opcjonalnie systemy wspomagania kierowcy zapewniają jeszcze większą kontrolę na drogach. Adaptive cruise control W (ACC) reguluje odległość do pojazdu z przodu, i hamowania przy zagrożeniu kolizji.

Audi oferuje atrakcyjny pakiet komunikacji i rozrywki, który obejmuje komputerowy tunning MMI, różne rodzaje systemów radiowych i dźwięku, aż do wysokiej klasy rozwiązania z Bang & Olufsen, dwa systemy nawigacji, iPoda interfejs, a także bardzo wygodny Bluetooth i telefon samochodowy.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty

KONFERENCJE