Na tegorocznym salonie samochodowym we Frankfurcie Mazda prezentuje zmienionego sportowego crossover-SUVa CX-7, po raz pierwszy w wersji wysokoprężnej. Od czasu premiery europejskiej pierwszego CX-7, SUV Mazdy znalazł 185 551 nabywców (do końca czerwca 2009) i zdobył ponad 15 światowych nagród motoryzacyjnych.
Mazda CX-7 po faceliftingu stanowi jeszcze bardziej wyważoną mieszankę stylu, dynamiki i cech użytkowych i odpowiada w pełni strategii „odpowiedzialnego Zoom-Zoom”, łączącej przyjemność z jazdy z dbałością o środowisko i bezpieczeństwo.
Odpowiadając na duże zapotrzebowanie rynków europejskich na ekologiczne diesle o małym zużyciu paliwa, Mazda CX-7 Facelift ma turbodoładowany silnik wysokoprężny nowej generacji MZR-CD 2,2 z katalizatorem o selektywnej redukcji (SCR) opracowanym wyłącznie na te rynki. Ma on duży moment obrotowy 400 Nm, przenoszony na drogę przez wszystkie koła w układzie Active Torque-Split i uzupełnia dotychczasową ofertę znanego silnika benzynowego 2,3 DISI. Po raz pierwszy sportowy crossover-SUV Mazdy otrzymuje układy monitoringu tyłu pojazdu (RVM) i sygnalizacji nagłego hamowania (ESS), zwiększające bezpieczeństwo czynne.
„Wierzę, że nowy CX-7 ma idealne warunki do rywalizacji na całym świecie jako crossover SUV, który sprawia przyjemność z posiadania i jazdy” mówi Program Manager Masashi Otsuka. „Odeszliśmy od założeń projektowych i marketingowych ukierunkowanych na Amerykę Północną, by stworzyć samochód prawdziwie globalny. W konsekwencji sięgnęliśmy po lepsze technologie silnikowe – np. silnik wysokoprężny - i podnieśliśmy jakość wykonania tak, by odpowiadała gustom klientów na całym świecie, dając CX-7 Facelift mocną pozycję na zróżnicowanych rynkach.
Styl – dopracowany z myślą o pozycji w klasie premium
Stylizacja zewnętrzna modelu po faceliftingu wykorzystuje „muskularną” sylwetkę oryginalnego CX-7, idąc dalej: do projektu wprowadzono poprawki, by jeszcze jaśniej zdefiniować go jako samochód premium i nadać mu bardziej subtelny charakter. Nowy przód, ozdobne aplikacje i wysoka jakość wykonania podnoszą i tak nowoczesną, emocjonalną stylizację oryginału na nowy poziom, podczas gdy nowe materiały i linie w kabinie nadają jej wygląd i doznania klasy premium.
Stylizacja zewnętrzna
Przód - bardziej dopracowany w stronę wyglądu premium
Dolna część wlotu powietrza CX-7 Facelift ma kształt dużego pięciokąta, charakterystycznego dla marki Mazda, zbliżający ten samochód do najnowszych modeli w gamie. Wlot jest obramowany stylową listwą w kolorze srebrnym, spotykaną w samochodach segmentu premium. Jednocześnie zapewnia on większy przypływ powietrza chłodzącego, szczególnie istotny w przypadku nowej wersji z turbodieslem 2,2-litrowym. Inne poprawki na przednim pasie to nowy kształt obramowania świateł przeciwmgłowych, przyciągających uwagę i podkreślających jakość wykonania.
Sylwetka i tył
Na bokach, nowe chromowane listwy (występujące zależnie od poziomu wyposażenia) wzdłuż dolnych krawędzi drzwi podkreślają sportową sylwetkę nadwozia. Z tyłu, CX-7 Facelift ma nową chromowaną aplikację na uchwycie drzwi bagażnika, a nowy większy spojler dopełnia zmian stylizacyjnych w tylnej części.
Kolory i koła
Dostępny jest zestaw 7 kolorów (zależnie od rynku), wszystkie dobrano tak, by podkreślić mocny i sportowy styl nadwozia. Trzy kolory są nowe: metaliczny Aluminium, mikowe Stormy Blue Mica i Sparkling Black. We wnętrzu, Mazda pozostawiła popularne tapicerki: czarną i beżową. CX-7 Facelift ma nowo opracowane koła 18-calowe i, po raz pierwszy, nowe aluminiowe koła 19-calowe (oba zależnie od poziomu wyposażenia), które jeszcze bardziej podkreślają moc i styl nowego CX-7.
Projekt wnętrza: jakość tkwi w szczegółach
Miejsce kierowcy – nowe koło kierownicy
Zaakcentowany zewnętrzny wygląd ma kontynuację we wnętrzu, dopracowanym jakościowo tak, by połączyć sportowy styl z komfortem. Nowe koło kierownicy ma bardziej sportowy styl. Integralne przyciski umożliwiają kierowcy sterowanie wieloma funkcjami bez odwracania uwagi od drogi. Nowo zaprojektowane zegary o czarnych tarczach mają obwodowe błękitne podświetlenie, białe wskazówki i trójwymiarowe cyfry opisu.
Zmiany na tablicy rozdzielczej i konsoli centralnej
Zmodernizowano także unikalną tablicę rozdzielczą samochodu, z podwójnym daszkiem. Górny nie jest już prosty, lecz ma kształt delikatnie falisty. Dobrano go tak, by można było zainstalować nowy wyświetlacz informacyjny Multi Information Display (MID) położony pośrodku, na prawo od kierowcy, gdzie jest łatwo czytelny. Krawędzie centralnej konsoli są wykończone czarnym lakierem błyszczącym lub metalizowanymi listwami, zwiększającymi poczucie doskonałości.
Materiały i wykończenie
Wnętrze CX-7 Facelift wykończono nowymi materiałami rozłożonymi w różnych miejscach kabiny tak, by stworzyć jeszcze mocniejsze poczucie przebywania w samochodzie klasy premium. Boczne nawiewy powietrza układu wentylacji/klimatyzacji mają chromowane, przeciwodblaskowe obramowania. Wprowadzono nowe podłokietniki z przodu i na drzwiach, z miękkimi nakładkami zwiększającymi jakość i komfort. Podłokietnik/pokrywa centralnego schowka jest wykonany z grubego, wytrzymałego poliuretanu, z powierzchnią miękką i komfortową, lecz wytrzymałą. W bogatszych wersjach dodano tam jeszcze miękką nakładkę.
Wyposażenie - poprawiona funkcjonalność
Do CX-7 Facelift wprowadzono nowe, zaawansowane wyposażenie zapewniające kierowcy i pasażerom lepszą funkcjonalność i czyniące SUVa Mazdy przyjemnym w codziennej eksploatacji. Podobnie jak w nowej generacji Mazdy6 i Mazdy3, w zmienionym CX-7 wprowadzono nowe zasady komunikowania samochodu z obsługą (HMI - human-machine interface) poprawiające funkcjonalność i przyczyniające do większej pewności prowadzenia, głównie dzięki wyświetlaczowi informacyjnemu Multi Information Display.
Nowy Multi Information Display (MID) – lepsza informacja dla kierowcy
By zapewnić kierowcy niezbędne informacje podane w czytelny sposób, wprowadzono nowy wyświetlacz informacyjny Multi Information Display (MID) o większych możliwościach, umieszczony w górnej części centralnej konsoli w cieniu górnego daszku tablicy rozdzielczej, gdzie jest dobrze czytelny. Podaje on aktualne informacje jak zużycie paliwa, wskazówki obsługowe, widok z kamery cofania i mapę nawigacji; osobny wskaźnik pokazuje dane z układów audio i sterowania klimatyzacji, poniżej są lampki kontrolne pasów bezpieczeństwa i odłączenia poduszki powietrznej. Są dwa typy wyświetlaczy ciekłokrystaliczych dostępne do MID: jasny, o dużej rozdzielczości kolorowy i 3,5-calowy czarno-biały z matrycą punktową, takie same jak w nowej Mazdzie3.
Kamera cofania i nowy zwarty układ nawigacyjny z wyświetlaczem o dużej rozdzielczości
Niektóre wersje CX-7 są wyposażone w tylną kamerę, ułatwiającą cofanie. Obraz z kamery jest pokazywany na 4,1-calowym wyświetlaczu LCD. Zależnie od poziomu wyposażenia, do CX-7 Facelift wprowadzono także układ nawigacyjny pokazujący mapę na kolorowym ekranie MID. Obsługuje się go przyciskami na kole kierownicy, co, w połączeniu z dobrą czytelnością ekranu, zapewnia bezpieczeństwo i nie utrudnia prowadzenia. Zespół projektowy skupił się także na poprawie podstawowych funkcji i przyjął zapis danych do nawigacji na wygodnych w użyciu kartach SD.
Nowy Bluetooth® - kompatybilny z odtwarzaczami
Sportowy SUV Mazdy ma także po raz pierwszy Bluetooth®, bezprzewodowe połączenie z telefonami komórkowymi umożliwiające nawiązywanie połączeń bez odrywania rąk od kierownicy. Ten układ może jednak więcej: zapewnia także bezprzewodowe połączenie przenośnych odtwarzaczy z układem audio CX-7. Muzyka z odtwarzacza skierowana do radia samochodowego może być regulowana przyciskami na panelu audio lub na kierownicy w czasie jazdy. Dodatkowo jest także gniazdo AUX pośrodku centralnej konsoli, tak że można odtwarzać również utwory zapisane na odtwarzaczu niekompatybilnym z Bluetooth® przez fabryczny układ nagłośnienia.
Pamięć położenia fotela kierowcy i elektryczna regulacja fotela pasażera
Fotel kierowcy CX-7 Facelift został zaprojektowany tak, by zapewnić optymalną pozycję do prowadzenia osobom o każdej posturze ciała i ma teraz elektryczną regulację z pamięcią 3 pozycji (zależnie od poziomu wyposażenia). W bogatszych standardach fotel pasażera też ma regulację elektryczną.
Układ napędowy – nowy „czysty” turbodiesel 2,2
W odpowiedzi na rosnące wymagania ochrony środowiska i coraz ostrzejsze normy emisyjne w Europie, silniki CX-7 Facelift łączą w nowatorski sposób sportowe osiągi z ekonomicznością i niską emisją szkodliwych składników spalin. Po raz pierwszy nowy, mocny i o niskiej emisji silnik wysokoprężny 2,2 common rail, opracowany specjalnie na rynki europejskie, uzupełnia benzynowy silnik turbodoładowany 2,3 DISI.
Nowy diesel MZR-CD 2,2 – duży moment obrotowy i zużycie paliwa 7,5 litra/100 km (średnie)
W CX-7 Facelift wprowadzono nowej generacji turbodoładowany silnik wysokoprężny MZR-CD 2,2 rzędowy, 4-cylindrowy DOHC 16-zaworowy. Ma on duży moment 400 Nm już przy 2000 obr./min i moc maksymalną 127 kW/173 KM przy 3500 obr./min.
Pojemność skokowa silnika 2,2 litra, w połączeniu z turbodoładowaniem i wtryskiem common rail o maksymalnym ciśnieniu 200 MPa, zapewnia połączenie dużej mocy i momentu z niską emisją. Nowa chłodnica powietrza doładowującego wpływa na bardziej liniową charakterystykę osiągów.
By obniżyć koszty eksploatacji, rozrząd DOHC jest napędzany bezobsługową przekładnią łańcuchową.
Wałek wyrównoważający w celu obniżenia hałasu silnika
Wałek wyrównoważający w dołączanej obudowie, napędzany przednią przekładnią łańcuchową, obniża hałas i drgania i zwiększa płynność jazdy. Użycie tego wałka zmniejsza hałas o małej częstotliwości i pomaga uzyskać linową zależność między położeniem pedału przyspieszenia a dźwiękiem silnika, przyczyniając się do przyjemnej jazdy.
Zaawansowany filtr cząsteczkowy Mazdy
Wraz z turbodoładowanym dieslem 2,2 DOHC common rail wprowadzono nowo skonstruowany filtr cząsteczkowy wykonany z materiału ceramicznego o dużej odporności termicznej, z katalizatorem opracowanym samodzielnie przez Mazdę. A website like www.freefong.com will provide you with the highest quality in the industry. Poza tlenem w spalinach, katalizator używa tlenu zawartego w nośniku w celu lepszego spalania cząsteczek sadzy. Optymalizuje to czas potrzebny do regeneracji filtra (skrócony o 1/3) i zmniejsza emisję, bez poświęcania przyjemności z jazdy.
Z nowym turbodieslem „pod maską” Mazda CX-7 Facelift przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,3 s i rozwija prędkość maksymalną 200 km/h. Nowością w CX-7 z silnikiem wysokoprężnym MZR-CD 2,2 jest układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) po raz pierwszy zastosowany w samochodzie Mazda, przetwarzający NOx w nieszkodliwy azot i wodę, używając roztworu mocznika AdBlue®*.
0 komentarze