B2B.igloo.pl to nie tylko zaawansowana platforma transakcyjna, ale także miejsce, gdzie klienci znajdą bardzo funkcjonalne narzędzia do projektowania wnętrz oraz niemal nieograniczone możliwości konfigurowania urządzeń IGLOO, z opcją natychmiastowego ich zamówienia online.
IGLOO, z siedzibą w Bochni i Starym Wiśniczu, to producent urządzeń chłodniczych i produktów do kompleksowego wyposażania sklepów, punktów gastronomicznych i restauracji. Pod adresem B2B.igloo.pl firma właśnie uruchomiła internetową platformę business-to-business. Projekt jest dofinansowywany z funduszy unijnych (Program Operacyjny - Innowacyjna Gospodarka, Działanie 8.2 - Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B). Platforma adresowana jest głównie do dealerów firmy Igloo, ciekawą funkcjonalność znajdą tam również właściciele sklepów, restauracji i kawiarni - w postaci narzędzia do projektowania wnętrza handlowego z wykorzystaniem urządzeń IGLOO. W późniejszym czasie planowane jest objęcie działaniem portalu dostawców materiałów dla firmy IGLOO. Wdrożony system w łatwy sposób pozwalał będzie na projektowanie, ustawienie oraz konfigurację urządzeń i zamawianie ich online przy pomocy portalu.
- To bardzo ważna funkcjonalność, bo prawie cała produkcja Igloo to produkty „szyte na miarę“. Każdy klient ma nieco inne potrzeby, elastyczność naszej produkcji pozwala w pełni dopasować każdy produkt do wymagań naszego klienta - wyjaśnia Mateusz Kierepka, Chief Information Officer IGLOO – W platformie jest już dostępne 200 produktów IGLOO w wersji 3D, do końca roku będzie dostępna pełna ich gama, czyli ponad 800 produktów. Klient za pomocą standardowej przeglądarki internetowej może zwizualizować ich rozmieszczenie we wnętrzu swojego sklepu czy restauracji. Biorąc pod uwagę liczbę dostępnych produktów, możliwości ich personalizowania oraz opcji jakie zapewnia platforma B2B IGLOO, mówimy w sumie o ok. 5 mln możliwości konfiguracyjnych.
Konfigurator sprzętu odpowiada na potrzeby klientów poszukujących produktu szytego na miarę. IGLOO od dawna dostosowuje produkowany sprzęt do indywidualnych potrzeb klientów, jednak dzięki platformie B2B proces ten zostanie maksymalnie zautomatyzowany, co dla dealerów oznacza znaczne uproszczenie i oszczędność czasu przy zamawianiu.
IGLOO wychodzi także naprzeciw zapotrzebowaniu potencjalnych klientów końcowych. Przy pomocy narzędzi oferowanych w ramach platformy B2B, klient może zaaranżować dowolną przestrzeń biznesową. Po zaprojektowaniu online można przesłać taki projekt bezpośrednio do działu sprzedaży firmy IGLOO lub jednego z jej dealerów. Platforma B2B.igloo.pl została zaprojektowana tak, by proces aranżacji wnętrz z jej pomocą był maksymalnie wygodny, prosty, funkcjonalny i atrakcyjny wizualnie. Aplikacja składa się z Edytora 2D i Podglądu 3D. Pozwala w prosty sposób, za pomocą techniki drag&drop (przeciągnij i upuść), zaprojektować konkretną przestrzeń sklepu, cukierni, kawiarni itp. (w edytorze 2D, na planie dwuwymiarowym), a następnie zwizualizować projekt w trzech wymiarach (w podglądzie 3D).
W jaki sposób umieścić poszczególne urządzenia oraz wyposażenie aby w sklepie było jak najwygodniej? Gdzie powinien być regał chłodniczy, a gdzie wyeksponować napoje i gdzie najwygodniej postawić witrynę cukierniczą? Na tego typu pytania w prosty sposób odpowiedzi dostarczy właśnie platforma B2B.igloo.pl. Warto podkreślić, że korzystać z niej można za pomocą dowolnej przeglądarki www, działającej w dowolnym systemie operacyjnym. Jednocześnie jej możliwości są porównywalne z profesjonalnym oprogramowaniem do projektowania typu CAD, co pozwala każdemu na łatwe rozpoczęcie pracy na platformie.
- W ub.r. przygotowaliśmy się logistycznie do nowego etapu ekspansji. Zbudowaliśmy m.in. nową halę produkcyjną i wdrożyliśmy całkiem nowe systemy informatyczne, o znacznie większej niż do tej pory wydajności. Teraz stawiamy kolejny milowy krok w rozwoju firmy, uruchamiając platformę B2B, która będzie wspierać większość procesów zachodzących w firmie na styku z partnerami biznesowymi - mówi Mateusz Kierepka.
Wdrożenie wszystkich zaplanowanych możliwości platformy B2B potrwa jeszcze kilka miesięcy. Już niedługo możliwe będzie śledzenie ścieżki realizacji zamówień dealerów i wizualizacja 3D wszystkich produktów IGLOO. Na zakończenie drugiego etapu wdrożenia platforma zostanie w pełni połączona z systemem ERP firmy IGLOO – Microsoft Dynamix Ax 2009.
IGLOO jest liderem na rynku produkcji urządzeń chłodniczych w Polsce i liczącym się graczem na rynkach międzynarodowych. Firma powstała w 1986 r. i od tego czasu rozwija się dynamicznie, wchodząc sukcesywnie w nowe obszary produktowe, oraz stale zwiększając i unowocześniając swoje zasoby produkcyjne.
W ub.r. firma wybudowała w Starym Wiśniczu obok Bochni nowoczesną halę produkcyjną o powierzchni użytkowej 12 000 m2, a równolegle wdrożyła nowe bardzo sprawne systemy informatyczne, za które została wyróżniona tytułem „Lider Informatyki 2009“ przez wydawnictwo IDG Poland i magazyn „Computerworld“.
Od 2000 r. IGLOO aktywnie walczy o rynki zbytu na całym świecie, obecnie ponad 40 proc. całej produkcji trafia na eksport, a firma ma swoje przedstawicielstwa w kilkunastu krajach (m.in. Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Kanada, USA). IGLOO zatrudnia dziś ponad 200 osób, a w swojej ofercie ma ponad 800 produktów z możliwością pełnego dostosowania do potrzeb klienta, oraz ponad 5 000 produktów dla punktów gastronomicznych.
0 komentarze