Jeśli jesteś zainteresowany nauką, rozwojem i nowymi technologiami, to znajdujesz się we właściwym miejscu. Blog nowe technologie to znakomite źródło informacji ze świata smartfonów, komórek i tabletów. Na naszej stronie będziesz mógł dowiedzieć się o najbardziej interesujących i istotnych odkryciach i wydarzeniach z różnych części świata.



19 stycznia w warszawskiej siedzibie firmy Samsung Electronics wręczono główną nagrodę w konkursie bada Cup na najlepszą aplikację dla systemu operacyjnego bada. Czek na 100 tys. zł z rąk przedstawicieli Samsung Electronics Polska, odebrał Marcin Nowak, twórca gry zręcznościowej Space Hell, która jest obecnie jedną z najpopularniejszych aplikacji na świecie w sklepie Samsung Apps.

Konkurs bada Cup rozpoczął się w maju 2010 r. wraz z premierą nowej platformy firmy Samsung. Zadaniem konkursowym było stworzenie autorskiej aplikacji działającej na systemie bada w jednej z kategorii – Społeczności, Gry, Informacja i rozrywka oraz Narzędzia. W konkursie mogli wziąć udział programiści i twórcy aplikacji mobilnych z całej Polski. Na zwycięzcę czekała nagroda w wysokości 100 tys. zł, wręczono także trzy nagrody drugiego stopnia (po 50 tys. zł) i pięć nagród trzeciego stopnia (po 30 tys. zł). Dwunastu programistów otrzymało także wyróżnienia od 1 do 5 tys. zł (po trzy wyróżnienia dla każdej z kategorii). Łączna pula nagród finansowych wyniosła aż 450 tys. zł. Na każdego z laureatów czekał też innowacyjny telefon Samsung Wave z systemem operacyjnym bada.

Wojciech Wasilewski, dyrektor sprzedaży i marketingu polskiego oddziału Samsung Electronics, uważa konkurs bada Cup za ogromny sukces firmy. Dzięki telefonom, które pracują pod kontrolą systemu bada oraz zapleczu, jakim jest Samsung Apps, jesteśmy obecnie na polskim rynku największym dostawcą smartfonów. Projekty takie jak bada Cup niewątpliwie istotnie przyczyniają się do rozwoju systemu bada – powiedział Wojciech Wasilewski. Dodał również, że Polska jest krajem, który zanotował najwięcej pobrań aplikacji na telefon do systemu bada w Europie, a zwycięski projekt Space Hell, był w drugim tygodniu 2011 roku najczęściej pobieraną aplikacją na świecie (z wyłączeniem Korei).

Odbywający się w Polsce konkurs bada Cup to lokalna edycja globalnego konkursu bada Developer Challenge. W zakończonej w grudniu międzynarodowej edycji tego konkursu wygrała drużyna Mooncoder z Polski. Zwycięska aplikacja Little Sailor, nagrodzona kwotą 300 tys. dolarów, to trójwymiarowa gra, będąca realistyczną symulacją wyścigów jachtowych, wykorzystująca zaawansowane opcje sterowania i barwną grafikę. Aplikacja Little Sailor zyskała najwyższy wynik w kategoriach: kreatywność, potencjał komercyjny, funkcjonalność i łatwość obsługi. W konkursie bada Developer Challenge wzięło udział 2077 drużyn z 54 krajów. Spośród nich wybrano 34 zwycięskie aplikacje, a najlepsi podzielili się pulą nagród o wartości 2,7 mln dolarów oraz otrzymali wsparcie marketingowe w serwisie Samsung Apps.
– Cieszymy się, że w Polsce jest tak wielu uzdolnionych programistów – powiedział Kyung Sik Choi, prezes polskiego oddziału Samsung Electronics – Wszystkim zwycięzcom gratulujemy i zachęcamy do tworzenia dalszych mobilnych aplikacji dla systemu bada. Wierzymy w ich potencjał, umiejętności i talent.

O zwycięzcach

Marcin Nowak jest mieszkańcem Wysokiej koło Wrocławia. Stworzona przez niego trójwymiarowa platformowa gra zręcznościowa Space Hell, uhonorowana nagrodą w wysokości 100 tys. zł, powstała w tradycyjnym dla telefonów komórkowych przewijanym formacie, idealnie pasującym do mobilnych urządzeń. Grę wyróżnia ciekawa fabuła, bogata grafika uzupełniona wieloma efektami specjalnymi i interaktywne środowisko, gwarantujące dobrą zabawę na długie godziny.

Wśród aplikacji wyróżnionych kwotą 50 tys. zł znalazły się RUNNER++ autorstwa Pawła Hubera (kalkulator statystyczny dla biegaczy), trójwymiarowy minisymulator helikoptera FinalStrike 3D autorstwa Grzegorza Adamczyka, połączony z elementami gry zręcznościowej oraz aplikacja PocketSafe autorstwa Tomasza Smutka, która pozwala na bezpieczne przechowywanie w telefonie wrażliwych danych, takich jak loginy do różnych kont, hasła, numery PIN itp.

Zwycięzcami w czterech kategoriach konkursowych zostali: Informacja i rozrywka – Łukasz Grabiec za CrazyVoice, Narzędzia – Tomasz Witt za SkyMap, Społeczności – Michał Strug za Slim, Gry – Paweł Gieruszczak za aplikację X-soccer.

0 komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty

KONFERENCJE