nioovo to innowacyjny portal internetowy, który pozwala w prosty sposób dzielić się danymi kontaktowymi. Korzystając z nioovo można mieć pewność, że informacje teleadresowe są kompletne i zawsze aktualne. nioovo ułatwia podtrzymywanie relacji. Czas by wizytówki odeszły do lamusa.
Sposób, w jaki ludzie wymieniają się kontaktami nie zmienił się praktycznie od czasów wynalezienia druku. Eleganckie papierowe kartoniki z imieniem i nazwiskiem nadal służą jako podstawowe narzędzie ułatwiające utrzymanie relacji. Tymczasem świat pędzi do przodu, a nowoczesne technologie coraz bardziej upraszczają życie. Druk jest wypierany przez zapis cyfrowy. Książki i gazety funkcjonują w sieci, a ludzie piszą do siebie korzystając z poczty elektronicznej lub portali społecznościowych. Teraz nadszedł czas, by papierowe wizytówki zastąpić nioovo.
Potrzeba płynie z rynku
Badania przeprowadzone w lipcu 2010 roku* pokazały jak dużym problemem dla większości osób jest utrzymywanie porządku w danych kontaktowych. Okazało się, że w książce adresowej w telefonie przeciętnej osoby znajduje się 137 kontaktów (u biznesmenów średnio 156 kontaktów, a u studentów 118). W komputerze kontaktów jest nawet więcej – średnio 161. Jednakże zaledwie 4,7% wpisów zawiera w miarę kompletne informacje – imię, nazwisko, numer telefonu oraz jeden adres e-mail. Trudno się w sumie temu dziwić, jeśli szacowany czas wpisania jednego kontaktu wynosi około 2-3 minuty. Do tego pytane osoby szacowały, że tylko około 30-50% adresów, które trzymają w swoich bazach jest aktualne. Na pytanie „Czy chciałaby/chciałby Pani/Pan mieć dane swoich znajomych/partnerów biznesowych kompletne i łatwe do aktualizacji?” 97% odpowiedziało twierdząco. Przeprowadzone badanie potwierdziło, że realizacja tego unikatowego pomysłu jest w pełni uzasadniona.
*próba N=400, metoda wywiady indywidualne
4 proste kroki
nioovo jest innowacyjnym podejściem do dzielenia się danymi teleadresowymi. Wystarczą cztery proste kroki, aby mieć pewność, że nasze dane, kompletne i aktualne, będą trafiać do wszystkich osób, z którymi chcemy utrzymać kontakt. Po wejściu na stronę www.nioovo.com należy postępować zgodnie z prostymi instrukcjami, które przeprowadzą nas przez cały proces, zawarty w 4 krokach. W ramach systemu użytkownik może wybrać różne opcje wizytówek – podstawowe BasicFree, PersonalFree i BusinessFree (bezpłatne) lub PersonalPremium oraz BusinessPremium (płatne w modelu „raz na zawsze” – za PersonalPremium 9,99 pln, za BusinessPremium 19,99 pln). Po stworzeniu własnej wizytówki, otrzymujemy unikalny link, który przesyłamy znajomym korzystając z poczty elektronicznej, portali społecznościowych. Link ten po kliknięciu przez odbiorcę udostępnia dane z wizytówki do zapisania w poczcie elektronicznej lub w telefonie komórkowym. Po aktualizacji wizytówki wszyscy, którzy pobrali dane otrzymują powiadomienie o zmianach i link do uaktualnienia wpisu.
Gwarancja bezpieczeństwa i niezawodności
Portale wykorzystujące na masową skalę indywidualne dane wprowadzane przez użytkowników muszą przede wszystkim pomyśleć o zagwarantowaniu bezpieczeństwa i zapewnieniu absolutnie sprawnego funkcjonowania serwisu w każdym momencie. Portal nioovo spełnia najwyższe światowe standardy w obu tych dziedzinach.
System nioovo działa w oparciu o platformę Windows Azure - technologię lidera branży IT, firmy Microsoft. „Windows Azure to platforma do budowy rozwiązań informatycznych udostępniana przez Microsoft w formie usługi online. To nic innego jak zestaw zaawansowanych narzędzi i olbrzymia moc obliczeniowa, którą można w zależności od potrzeb płynnie zwiększać i zmniejszać, a wszystko dostępne w modelu cloud computing w formie usługi” – mówi Robert Gajda z polskiego oddziału Microsoft.
Windows Azure był naturalnym wyborem w procesie tworzenia nioovo, ponieważ jest to rozwiązanie, które zapewnia niezawodne i bezpieczne działanie nioovo, daje możliwość niemal natychmiastowej skalowalności wraz z rozwojem zasięgu usługi, przy jednoczesnych niskich kosztach. „Dla małego przedsiębiorstwa, nie mówiąc już o nowopowstającym biznesie to doskonałe rozwiązanie, które nie tylko zdejmuje z firmy potrzebę inwestowania w IT na starcie swojej działalności, ale też powoduje, że usługobiorca ponosi jedynie koszty operacyjne wynikające z faktycznego zużycia zasobów. To wręcz doskonałe narzędzie do tworzenia własnych rozwiązań informatycznych” – dodaje Robert Gajda.
Na podbój świata
Celem polskich autorów nioovo było stworzenie narzędzia, które ułatwi ludziom na całym świecie utrzymywanie kontaktów, bez obawy, że ich dane mogą się dostać w niepowołane ręce. Wiele osób w trosce o swoją prywatność świadomie nie decyduje się na korzystanie z portali spłecznościowych, które gromadzą informacje o użytkownikach. nioovo jest inne. Dane są szyfrowane w postaci linku i nikt bez jego znajomości nie ma możliwości odnalezienia osoby używając do tego fragmentów informacji np. imienia i nazwiska.
Już w momencie startu, pod koniec grudnia 2010 roku nioovo gwarantuje kompatybilność ze 138 językami świata w tym tak egzotycznymi jak: indonezyjski, bahasa, zuluski czy mongolski. nioovo jest dostępne w 8 językach, a celem autorów jest osiągnięcie co najmniej 30 języków.
Wsparcie Orange
nioovo nie powstałoby bez wsparcia i pomocy partnera strategicznego, którym jest PTK Centertel operator sieci komórkowej Orange. Orange jako partner strategiczny pomaga w przygotowaniu nowych funkcjonalności nioovo, które będą stopniowo wdrażane, a także wspiera popularyzację nioovo udostępniając tę usługę wszystkim pracownikom Grupy TP a także komunikując ją do swoich abonentów. W ramach partnerstwa abonenci Orange otrzymują 50% zniżkę na zakup nioovo PersonalPremium oraz nioovo BusinessPremium.
Wsparcie PARP
Projekt nioovo jest nową usługą dotychczas nie oferowaną nigdzie na świecie. Innowacyjność tego pomysłu została doceniona przez ekspertów Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości a projekt otrzymał dofinansowanie z działania 8.1 w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. To dzięki funduszom unijnym było możliwe rozpoczęcie realizacji tego pomysłu.
0 komentarze