W
roku 2012 kampania społeczna, dotycząca cyfryzacji telewizji naziemnej informowała
posiadaczy tradycyjnych odbiorników o tym, co muszą zrobić, by cieszyć się
cyfrową jakością. Przygotowana przez Porównywarkę Cen Okazje.info druga edycja
raportu „Preferencje zakupowe w kategorii Telewizory” dowiodła, że wielu
Polaków wolało kupić nowy sprzęt RTV, niż dekoder, umożliwiający odbiór sygnału
cyfrowego.
Dane zebrane przez analityków Okazje.info, potwierdziły
prognozy zawarte w poprzednim raporcie - ubiegły rok przyniósł wyraźny wzrost
zainteresowania kategorią Telewizory (21% wyższy niż w roku 2011), zapewniając
jej miejsce wśród 10 najpopularniejszych kategorii serwisu. W obu edycjach
raportu, filtrem najczęściej wykorzystywanym przez osoby poszukujące nowego
telewizora, była jego marka. W roku 2012 liderem wśród producentów został
Samsung, którego wybrało ponad 34% użytkowników Porównywarki.
Z danych zawartych w aktualnym raporcie wynika
jednak, że kryterium marki straciło nieco na swej ważności. Ze względu na
intensywny rozwój rynku telewizorów, producenci musieli walczyć o klientów, a
konsumenci, mający możliwość wyboru spośród setek modeli i promocji, ostateczną
decyzję często uzależniali od ceny (32%) i parametrów sprzętu (23%). W minionym
roku największą popularnością cieszyły się odbiorniki LCD do 49 cali, w cenie
nieprzekraczającej 3000 zł. Systematycznie powiększało się także grono osób,
rozważających zakup droższych modeli, powyżej 50 cali.
Rok 2012 okazał się wyjątkowo szczęśliwy dla telewizorów wyposażonych w
funkcję 3D, którymi interesowało się 68% więcej użytkowników serwisu, niż w roku
poprzednim.
– Bez wątpienia główną przyczyną wzrostu
popularności telewizorów 3D na polskim rynku są stopniowo obniżające się koszty
ich zakupu. Kiedy do korzystnej ceny dodamy jeszcze pogłębiającą się wiedzę na
temat nowych technologii oraz większą niż dotychczas dostępność filmów Bluray
3D i innych materiałów w tym formacie, nadchodząca ekspansja telewizji trójwymiarowej
staje się pewnikiem - mówi Michał Delekta, opiekun działu RTV w Okazje.info.
Dane raportu potwierdziły także stały wzrost
popularności telewizorów z podświetleniem LED, do zakupu których zachęcają
świetne parametry oraz atrakcyjne ceny. Zdecydowanie mniej korzystnymi
statystykami, pochwalić się może kategoria telewizorów plazmowych, która w
stosunku do roku 2011, odnotowała 12-procentowy spadek zainteresowania internautów.
0 komentarze