Jeśli jesteś zainteresowany nauką, rozwojem i nowymi technologiami, to znajdujesz się we właściwym miejscu. Blog nowe technologie to znakomite źródło informacji ze świata smartfonów, komórek i tabletów. Na naszej stronie będziesz mógł dowiedzieć się o najbardziej interesujących i istotnych odkryciach i wydarzeniach z różnych części świata.



Wszystkich miłośników gier i zapracowane osoby, które potrzebują doskonałego smartfonu do pracy i relaksu, zapraszamy do skorzystania z wyjątkowej oferty. Do 7 maja można zamawiać smartfon Xperia™ PLAY w promocyjnej cenie 2097zł.

Firma Net Sport, prowadząca oficjalny sklep Sony Ericsson – www.sonyericsson-sklep.pl – wprowadza do przedsprzedaży smartfon Xperia™ PLAY z certyfikatem PlayStation®. Model Xperia™ PLAY ma niezbędne nawet dla najbardziej wymagających użytkowników funkcjonalności smartfonu oraz doskonałe możliwości grania – marzenie każdego gracza. Dostępnych jest już ponad 60 gier na Xperia™ PLAY od największych producentów, w tym takie tytuły jak: Assassins Creed, Need for Speed,The Sims i Asphalt 6 oraz ekskluzywna premiera BackStab.

Smartfon ten oparty jest na systemie Android 2.3™ i posiada wszelkie zalety, jakich użytkownicy mogą oczekiwać od rodziny Xperia™ Sony Ericsson: najlepsze w swojej klasie doświadczenie rozrywki, wspaniały aparat fotograficzny o rozdzielczości 5 megapikseli, olśniewający ekran wielodotykowy o przekątnej 4 cale oraz fantastyczny dostęp do aplikacji w Android Market™ i portali społecznościowych.

Oferta przedsprzedaży otwarta jest dla wszystkich chętnych, którzy w okresie od 29.04 do 07.05 złożą zamówienie w sklepie internetowym Sony Ericsson. Cena w przedsprzedaży wynosi: 2097 zł. W przypadku złożenia zamówienia po 07 maja, cena będzie wynosić 2397 zł.

Sony Bravia EX720 wyznacza nowe standardy wśród telewizorów najwyższej klasy. Full HD 3D 1080, podświetlanie Edge LED, technologia Motionflow XR200 to już za mało. EX720 pokazuje, co powinien potrafić telewizor przyszłości.

Nowy telewizor Sony może pochwalić się doskonałym, realistycznym obrazem w 2D i 3D. Full HD 1080 zapewnia bardzo dobre oddanie najdrobniejszych szczegółów. Technologia Edge LED pozwala natomiast, dzięki superpłaskiemu ekranowi, na ograniczenie zużycia energii przy jednoczesnej poprawie kontrastu i lepszemu odwzorowaniu barw. Zastosowanie Motionflow XR200, wyświetlania obrazu z precyzją odpowiadającą dwustu klatkom na sekundę, sprawia, że dynamiczne sekwencje cechują się wysoką płynnością i ostrością obrazu.

S-Force 3D Front Surround pozwala Bravii na odtwarzanie trójwymiarowego dźwięku. Ale na tym nie koniec.

- EX720 zawdzięcza swoją popularność bardzo starannemu wykonaniu i bogatej palecie funkcji. Po zamontowaniu dodatkowych elementów można, na przykład za pomocą Wi-Fi, połączyć się z Internetem i prowadzić wideokonferencje przez Skype, czy korzystać z portali społecznościowych, stron internetowych. Możliwe jest też oglądanie filmów z YouTube. To telewizor, który może przynieść wiele rozrywki całej rodzinie – mówi Rafał Zych ze sklepu internetowego MatrixMedia.pl, autoryzowanego przedstawiciela firmy Sony.

Dodatkowo, telewizorem można sterować za pomocą smartfona, na którym instaluje się specjalną aplikację. Połączenie internetowe pozwala na wyszukiwanie dokładnych informacji o filmie, łącznie z obsadą, a także o ścieżce dźwiękowej. Wbudowany czujnik obecności ogranicza zużycie energii, poprzez wprowadzanie urządzenia w stan uśpienia, gdy nikt nie znajduje się w pobliżu. Producent wbudował także czujnik światła, który dostosowuje jasność obrazu do warunków panujących w pomieszczeniu.

Bravia EX720 dostępna jest w rozmiarach od 32 do 55 cali.

Ilość zastosowanych w nowej Bravii rozwiązań pokazuje kierunek rozwoju telewizorów na najbliższe lata. Przestają one być zwykłymi odbiornikami, a zaczynają służyć jako domowe centrum rozrywki dla całej rodziny.

Czym jest Street Creative Photo? Jak z powodzeniem prowadzić fotobloga? Odpowiedzi na te i inne pytania będzie można poznać podczas bezpłatnych warsztatów fotograficznych organizowanych przez markę Samsung i serwis SwiatObrazu.pl. Zapisy na warsztaty w ramach łódzkiego Fotofestiwalu już trwają.

Marka Samsung jako mecenas łódzkiego święta fotograficznego będzie sprawować pieczę nad wszystkimi wydarzeniami odbywającymi się w jego ramach. Wśród nich m.in. bezpłatne warsztaty fotograficzne organizowane wspólnie z jednym z patronów Fotofestiwalu – serwisem SwiatObrazu.pl. Chęć udziału w spotkaniach trzeba zgłosić na stronie SwiatObrazu.pl. Liczba miejsc jest ograniczona.

Podczas spotkań „Street Creative Photo − montowanie kadrem” uczestnicy dowiedzą się, czym jest Street Creative, oraz poznają najważniejsze aspekty fotografii: od kompozycji obrazu i wykorzystania światła, po najskuteczniejsze techniki fotografowania i sztukę opowiadania historii obrazem.

Warsztaty „Fotoblog, czyli jak prezentować swoje zdjęcia w internecie?” odsłonią tajniki efektownego prezentowania fotograficznego portfolio na przykładzie fotoblogów. Uczestnictwo w spotkaniu będzie okazją do poznania zasad i technik, które wyróżnią fotoblog na tle innych, a opowieść Daniela Kulińskiego, gościa specjalnego, imagelogera Samsung Imaging z pewnością zainspiruje do działania.

Terminy bezpłatnych warsztatów fotograficznych

Temat: Fotoblog, czyli jak prezentować swoje zdjęcia w internecie?

Terminy: pierwsze spotkanie − sobota, 7 maja 2011 r. / drugie spotkanie − sobota, 14 maja 2011 r.

Godziny: 13.00-14.00

Miejsce: Łódź, Fabryka Sztuki, Tymienieckiego 3

Temat: Street Creative Photo − montowanie kadrem

Terminy: pierwsze spotkanie − niedziela, 8 maja 2011 r. / drugie spotkanie − niedziela, 15 maja 2011 r.

Godziny: 10.00-17.00

Miejsce: Łódź, Fabryka Sztuki, Tymienieckiego 3

Sony wypuszcza na rynek kolejną nowość. Cyber-shot HX7 ma sprostać wymaganiom każdego amatora fotografii.

Aparat ma zastąpić starszy model, DSC-HX5, który cieszy się w Internecie bardzo dobrą opinią i uzyskał na wielu portalach internetowych ok. 90% pozytywnych recenzji użytkowników. Nowy Cyber-shot posiada szereg interesujących funkcji. Wbudowany przetwornik Exmor R w technologii CMOS, poprawiającej kontrast zdjęć i zmniejszającej zużycie energii, zapewnia aparatowi rozdzielczość 16,2 megapiksela i dobrą jakość obrazu nawet przy słabym oświetleniu. Producent wyposażył urządzenie w szerokokątny obiektyw G Lens 25 mm z 10x zoomem optycznym.

- Nowy Cyber-shot to aparat, który pozwoli robić ładne zdjęcia nawet laikowi. Jest bardzo mały, ale pozwala na wykonywanie zdjęć w bardzo dużej rozdzielczości nawet przy ograniczonym dostępie światła. Producent wzbogacił urządzenie o nawigator GPS. Aparat doskonale nadaje się więc do uwieczniania życia rodzinnego, czy całodniowych wycieczek w teren. Jego poprzednik cieszył się dużą popularnością i bardzo dobrymi opiniami – mówi Rafał Zych, właściciel sklepu Matrix Media, autoryzowanego przedstawiciela Sony.

HX7 posiada wiele funkcji ułatwiających i wzbogacających robienie zdjęć panoramicznych. Sam łączy serię fotografii w celu uchwycenia szerszego krajobrazu. Funkcja Sweep Multi Angle, po zrobieniu kilku zdjęć, daje możliwość oglądania w 3D tej samej sceny z różnych perspektyw. Zastosowane technologie automatycznie potrafią dopasować ustawienia aparatu dla osiągnięcia optymalnych efektów, dlatego do jego obsługi nie są potrzebne wyspecjalizowane umiejętności.

Kaspersky chroni małe biura

środa, 27 kwietnia 2011 0 komentarze

Na rynek wchodzi nowa wersja pakietu Small Office Security, przeznaczona dla małych firm. Producenci zapewniają przedsiębiorcom prostą obsługę i wysokie bezpieczeństwo danych w niewygórowanej cenie.

Pakiet Kaspersky Small Office Security 2 został stworzony z myślą o ochronie sieci firmowej i zarządzaniu bezpieczeństwem wszystkich znajdujących się w niej komputerów z poziomu jednego urządzenia. Oprócz charakterystycznych dla marki Kaspersky wysokich standardów ochrony, producent zadbał o szereg dodatkowych opcji, które ułatwią przedsiębiorcy kontrolę nad wszystkimi procesami istotnymi dla bezpieczeństwa.

- Small Office Security 2 daje administratorowi możliwość konfiguracji i sterowania wszystkimi zadaniami z jednego komputera. Można dzięki niemu wprowadzić ograniczenia dostępu w całej sieci firmowej, np. do gier online, serwisów z filmami, a także generować raporty z aktywności pracowników w Internecie. Program, dzięki specjalnemu systemowi szyfrowania, pozwala na bezpieczne przesyłanie i przechowywanie ważnych dla firmy danych – mówi Krzysztof Żak, właściciel sklepu internetowego z oprogramowaniem komputerowym Omegasoft.pl.

Prosty interfejs nie wymaga do obsługi specjalistycznych umiejętności z zakresu IT. Każdy właściciel małego przedsiębiorstwa może sam zająć się administracją i zabezpieczeniem firmowej sieci, jak również łatwo kontrolować działania swoich pracowników.

Dokładny opis wszystkich funkcji programu dostępny jest na stronie:

http://www.omegasoft.pl/Kaspersky-Small-Office-Security-2--5-stanowisk-1-rok---wersja-elektroniczna_p2031

Filmy, instalatory, cracki i media społecznościowe są najpopularniejszymi przynętami wykorzystywanymi przez hakerów do infekowania użytkowników. Laboratorium PandaLabs opublikowało wyniki badania dotyczącego najpowszechniejszych typów stron internetowych zawierających złośliwe oprogramowanie w I kwartale 2011 roku. Brazylijski portal z filmem przedstawiającym katastrofę tsunami opublikowanym przez japoński konsulat jest najczęściej blokowaną witryną w I kwartale 2011 roku.

Z analizy PandaLabs, laboratorium systemów zabezpieczających firmy Panda Security, lidera zabezpieczeń działających w chmurze wynika, że 25 proc. stron jako wabik wykorzystywało filmy i zawartość multimedialną, z czego 21,63 proc. dotyczyło instalatorów i aktualizacji programów, 16,53 proc. miało zawierać cracki i generatory kluczy, a 16 proc. stanowiły adresy URL mediów społecznościowych.

„Użytkownicy stale padają ofiarą złośliwych linków oferujących im ekscytujący film lub nowy odcinek ulubionego serialu. Ta technika stała się ulubioną bronią hakerów, ponieważ wymaga minimalnych nakładów i przyciąga dużą liczbę ofiar. Większość takich stron powoduje pobieranie trojanów na komputer bez wiedzy użytkownika. Dlatego dobre rozwiązania zabezpieczające, zdolne aktywnie blokować takie strony, niezwykle przydają się osobom, które w większości przypadków nie potrafią odróżniać stron „dobrych” od „złośliwych” - mówi Luis Corrons, dyrektor techniczny PandaLabs.

E-booki zajęły piąte miejsce na liście najpopularniejszych przynęt (5,25 proc. przypadków), a na kolejnych pozycjach znalazły się strony umożliwiające pobieranie P2P i treści dla dorosłych. Ranking zamykają portale oferujące software, systemy operacyjne, przeglądarki, gry wideo i oprogramowanie antywirusowe (ogółem mniej niż 3 proc. przypadków).

Najczęściej blokowane adresy URL w I kwartale

Trzy strony najczęściej blokowane przez rozwiązania Panda Security w pierwszym kwartale tego roku to strony brazylijskie. Pierwsza odsyła do filmu przedstawiającego akcję ratunkową grupy osób, które przetrwały tsunami, opublikowanego przez japoński konsulat. Druga strona zawiera film rzekomo przedstawiający zwarcie prądu prowadzące do śmierci 15 osób. Trzecia ma natomiast przedstawiać wyrzucenie z pracy funkcjonariusza policji w związku z jego działaniami w sieci. „Hakerzy wykorzystują gorące tematy i niezdrową ciekawość użytkowników” - wyjaśnia Corrons. „Kto nie chciałby obejrzeć najnowszych nagrań z tak niszczycielskiej katastrofy naturalnej jak niedawne trzęsienie ziemi w Japonii?”

Ranking popularności

Badanie pokazuje preferencje użytkowników co do przynęt stosowanych przez hakerów w celu rozpowszechniania złośliwych kodów. Przykładowo, jeśli chodzi o aplikacje P2P najpopularniejszym programem jest Ares, a kolejne miejsca zajmują Torrent i eMule. Wśród sieci społecznościowych nadal króluje Facebook znacznie wyprzedzając Messengera, Tuenti i MySpace.

Najczęściej poszukiwanym systemem operacyjnym jest Windows, za którym plasują się systemy Mac i Linux. Na rynku przeglądarek internetowych nadal dominuje Explorer, któremu ustępują Firefox i Chrome.

„Nie ma sekretnych sposobów na sprawdzenie, czy dana strona jest bezpieczna, czy nie, a użytkownicy z coraz większym trudem je odróżniają. Od samej infekcji gorsze jest to, że można o tym fakcie nawet nie wiedzieć, jeśli na komputerze nie jest zainstalowane dobre oprogramowanie zabezpieczające” - mówi Luis Corrons.

Panda oferuje użytkownikom Panda Cloud Antivirus bezpłatne narzędzie umożliwiające dodatkową ocenę kondycji komputera. Panda Cloud Antivirus dokładnie skanuje komputer, nawet jeśli są na nim zainstalowane inne programy antywirusowe.

Aplikacja jest dostępna dla urządzeń iPhone, iPod i iPad w wersji oprogramowania systemowego iOS 4.0 lub nowszej. Współpracuje z poniższymi modelami urządzeń firmy Yamaha:

Amplitunery-

Yamaha RX-V1067

Yamaha RX-V2067

Yamaha RX-V3067

Yamaha RX-V2065

Yamaha RX-V3900

Yamaha DSP-Z7

Odtwarzacze Blu-Ray-

Yamaha BD-S1067

Dostępnych jest kilka wersji językowych: angielska, francuska, niemiecka, japońska, rosyjska i hiszpańska.

Pierwsze co rzuca się w oczy to czytelny, ergonomiczny i łatwy w obsłudze interfejs. Aplikacja umożliwia obsługiwanie kilku urządzeń jednocześnie o ile są podłączone niezależnymi kablami LAN. Np. amplituner i odtwarzacz blu-ray, przy czym przechodzenie pomiędzy poszczególnymi urządzeniami odbywa się bardzo płynnie i wygodnie.

Menu na iPhonie (na tym urządzeniu program był testowany) wygląda imponująco i przejrzyście. Początkujący użytkownik z wielka łatwością odnajdzie potrzebny w danym momencie przycisk, który jest zgodny z określoną opcją. Aplikacja działa bardzo równo, co widać najbardziej przy zwiększaniu i zmniejszaniu poziomy głośności na amplitunerze. Oprogramowanie jest bardzo rozbudowane. Swoimi możliwościami sięga do wszystkich opcji urządzenia, oprócz SETUP. Swobodnie możemy wybierać pomiędzy dostępnymi źródłami INPUT, dobierać odpowiedni dla siebie program dźwięku przestrzennego DSP i w pełni zarządzać dostępnymi w poszczególnych modelach amplitunerów strefami ZONE.

Jak dla mnie jest to milowy krok Yamahy, co do możliwości obsługi i zarządzania urządzeniami tej firmy. Zdecydowanie zrobiła na nas wrażenie. Polecamy!

Na Starym Kontynencie e-booki stają się coraz popularniejsze. W przeciągu kilku ostatnich miesięcy, liczba e-czytelników we Francji skoczyła z 5 do 8 procent populacji. Jest to odzwierciedlenie sytuacji w USA, gdzie fenomen e-booków trwa już kilka lat.

Dla przeciętnego Amerykanina elektroniczna książka to żadna nowość, gdyż cyfrowe wydania są już w Stanach Zjednoczonych szeroko rozpowszechnione. W Europie natomiast cyfrowe książki dopiero próbują dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

Wydawcy digitalizują swoje zbiory, powstają firmy które e-booki dystrybuują, a ludzie coraz chętniej zaczynają je czytać. Z przeprowadzonego we Francji przez Ipsos i Livres Hebdo sondażu wynika, iż niemal 8 proc. ludności czyta e-booki. To aż o 3 proc. więcej w porównaniu do września ubiegłego roku. Już 61 proc. Francuzów słyszało o technologii cyfrowych książek, podczas gdy siedem miesięcy temu wskaźnik ten wynosił ledwie 47 proc.. Sprzedaż e-booków we Francji wciąż stanowi jednak tylko 0,5 proc. sprzedaży książek ogółem, a jej wartość szacowana jest na około 10 milionów funtów.

Największym europejskim rynkiem e-booków w dalszym ciągu pozostaje Wielka Brytania. Niektórzy z angielskich wydawców mogą się pochwalić wzrostem sprzedaży w ubiegłym roku na poziomie nawet kilkuset procent. ”Ogólna sprzedaż e-booków naszego wydawnictwa wzrosła w 2010 roku o 250 proc., a nasz brytyjski oddział zanotował wzrost na poziomie 800 proc.” - mówi Markus Dohle, prezes wydawnictwa Random House, i dodaje - „Biorąc pod uwagę nadchodzący gwałtowny wzrost liczby czytników ebooków i e-księgarni w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Ameryce Łacińskiej, oczekujemy, że sprzedaż elektroniczna w 2011 r. wzrośnie do rozmiarów globalnych”. Sprzedaż wydawnictw cyfrowych na Wyspach Brytyjskich w 2010 roku stanowiła około 1-9 proc. ogólnej sprzedaży książek i obok USA, to właśnie w Wielkiej Brytanii e-booki stają się realną konkurencją dla wydań papierowych.

Polska, według raportu przygotowanego przez PricewaterhouseCoopers, jest najbardziej dynamicznym rynkiem w całej Europie środkowo-wschodniej. Do 2015 roku rynek powinien zwiększyć się czterokrotnie, osiągając wartość 8 mln funtów. Przykładem zauważalnych zmian na rynku może być ciągłe uatrakcyjnianie oferty przez wydawców i właścicieli serwisów internetowych. „Właśnie poszerzyliśmy naszą bazę tytułów, z dwóch tysięcy publikacji naukowych i podręczników akademickich, do których można wykupić dostęp czasowy online, o dodatkowe trzy tysiące e-booków z zakresu literatury popularnej, do kupienia w formacie PDF lub ePub” - mówi Aleksandra Wołoszczuk, kierownik sprzedaży i promocji publikacji elektronicznych serwisu ibuk.pl, należącego do Wydawnictwa Naukowego PWN.

Elektroniczne książki bardzo dobrze radzą sobie również w Hiszpanii, gdzie odsetek sprzedawanych e-booków szacowany jest na 1,6 proc. sprzedaży ogólnej i wyceniony został na ponad 44 mln funtów. Pozytywne sygnały otrzymujemy także od naszych zachodnich sąsiadów. Choć rynek cyfrowych wydawnictw w Niemczech szacowany jest na niecały 1 proc., to przewiduje się, że do roku 2015 prawdopodobnie wzrośnie on do poziomu 5-15 proc.

Pomimo zauważalnych pozytywnych zmian, europejski rynek e-publishingu czeka jeszcze długa druga, zanim stanie się on równie dochodowy jak amerykański. Nie bez znaczenia jest tutaj wciąż uboga, w porównaniu do USA, oferta. Czytelnik nie zawsze ma realny wybór pomiędzy wersją drukowaną a elektroniczną. Analitycy z PricewaterhouseCoopers zachowują jednak optymistyczną wizję przyszłości, a szans na dalszy rozwój branży w Europie upatrują w obniżce cen zarówno urządzeń e-bookom dedykowanym, jak i samych e-booków.

• Pierwszy na świecie smartfon, który otrzymał certyfikat PlayStation®, wchodzi teraz do sprzedaży na wybrane rynki

• Ponad 60 gier dostępnych w pierwszym tygodniu, w tym najpopularniejsze franczyzy, takie jak Assassins Creed, Need for Speed i The Sims

• Oryginalne tytuły firmowane przez PlayStation® dostępne do pobrania wyłącznie na smartfonie Xperia™ PLAY

• Współpraca z ponad 20 wydawcami, a także z firmami tworzącymi oprogramowanie typu middleware, takimi jak Unity i Havok, pozwalająca rozwijać ofertę innowacyjnych gier


Warszawa, 07 kwietnia, 2011 – Sony Ericsson Xperia™ PLAY, pierwszy smartfon z certyfikatem PlayStation®, jest teraz w sprzedaży w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii, Austrii, Szwajcarii, Szwecji, Norwegii, Danii, Rosji, Hong Kongu oraz na Tajwanie, a w ciągu następnych dwóch tygodni będzie dostępny dodatkowo na sześciu kolejnych rynkach, także w Polsce. Smartfon Xperia™ PLAY wprowadza ponad 60 gier od największych w branży twórców treści multimedialnych, takich jak Sony Computer Entertainment, Gameloft, Electronic Arts oraz Glu Mobile. Pula gier dostępnych do pobrania już w momencie wprowadzenia telefonu na rynek stanowi połączenie oryginalnych tytułów PlayStation® oraz znanych tytułów 3D z popularnymi grami integrującymi świat fikcyjny z życiem codziennym. Wszystkie te gry są optymalnie dostosowane do unikalnego padu do gier i w pełni wykorzystują potencjał graficzny i możliwości kontrolerów Xperia™ PLAY.

Sony Ericsson nawiązał współpracę z ponad dwudziestoma twórcami oprogramowania – od dużych wydawców do niezależnych autorów, tj. od firm opracowujących oprogramowanie middleware, takich jak Havoc i Unity, do niezależnych programistów tworzących na platformie Android. A wszystko to, aby zapewnić stały dopływ nowych tytułów dla telefonu Xperia™ PLAY. Oto niektóre z najciekawszych:



• Assassins Creed Altair’s Chronicles HD - gra z największą ilością licencji - z wartką akcją, zagadkami i działaniami "po kryjomu", osadzona na Bliskim Wschodzie w czasach krucjat.

• Need for Speed - usiądź za kierownicą najszybszych, najnowocześniejszych i posiadających największą moc silnika samochodów na świecie. Jedna z licencjonowanych gier video, które osiągnęły największy sukces w historii.

• Tom Clancy’s Splinter Cell – najnowszy odcinek jednej z najważniejszych wśród licencjonowanych gier. Specjalne jednostki operacyjne oraz renegat Sam Fisher powracają, aby walczyć ze skorumpowaną agencją wywiadowczą.

• Dungeon Defenders Second Wave – zapierająca dech w piersiach grafika, intensywne granie i wyłączność dla telefonu Xperia PLAY.

• Gun Bros – wybierz broń i dołącz do bohaterów z drużyny "Freakishly Rugged" - Percy’ego i Francis Gun - którym pomagają przerażające stwory z obcych galaktyk.

• Galaxy on Fire 2 – pozwól sobie na ucieczkę w kosmos i zanurz się na wiele godzin w grze z obłędną grafiką, która pozwala zgłębiać tajniki przestrzeni kosmicznej.

• Guns ‘n’ Glory – kierujesz gangiem bandytów w tej popularnej i nagradzanej grze typu “casual game”, tj. integrującej świat gry z życiem codziennym w wybranym miejscu i czasie – tutaj twórcy posłużyli się zabawnym światem westernu; w grze występuje motyw obrony oblężonej twierdzy.

• Worms – wyślij pluton swoich “robaczków” do walki, w tej nagradzanej strategicznej trze turowej (TBS).

• Zenonia 2 - The lost memories – klasyczna i popularna gra RPG. Liczne wyprawy ubrane w epicką fabułę.

• Backstab - epicka gra przygodowa rozgrywana w trzeciej osobie, w której można znaleźć dużo walk na miecze oraz innych dynamicznych potyczek. Gra wejdzie na rynek 14 kwietnia, wyłącznie dla telefonu Xperia™ PLAY.

• N.O.V.A.2 - niesamowita grafika i intensywne doznania gry dla wielu graczy. Ta "strzelanka" rozgrywana w pierwszej osobie debiutuje w systemie Android wyłącznie dla telefonu Xperia™ PLAY.

Dodatkowo, firma Sony Ericsson ma przyjemność potwierdzić, że Asphalt 6 – najnowszy odcinek jednej z wiodących i najlepiej sprzedających się gier wyścigowych, dostępny będzie bez opłat wyłącznie na telefonie Xperia™ PLAY.

Gry można pobierać za pośrednictwem aplikacji “Xperia™ PLAY launcher która uruchamia się automatycznie po wysunięciu pada do gier w smartfonie.

Aplikacja “Xperia™ PLAY launcher” poleca gry i umożliwia odbiorcom wyszukiwanie najlepszych tytułów, optymalnie przystosowanych do telefonu Xperia™ PLAY na platformie Android.

Istnieje także cała gama oryginalnych gier z certyfikatem PlayStation® dostępnych przy wprowadzeniu telefonu do sprzedaży (na początek tylko na wybranych rynkach). Wśród nich znajduje się uprzednio zainstalowana gra "PS One classic Crash Bandicoot®* oraz pięć innych oryginalnych gier PlayStation® do pobrania za pomocą aplikacji PlayStation® Pocket na telefonie Xperia™ PLAY.

• Cool Boarders 2 – Czas znów chwycić deskę do snowboardu i sunąć przez śnieg na 16 trasach wyścigowych do intensywnej jazdy.

• Destruction Derby – Prawdziwa samochodowa jatka. Zapnij pasy i rozpocznij szaloną jazdę z rozbijaniem samochodów - na pewno wyślesz swoich przeciwników na złom zanim oni zdążą to zrobić tobie!

• Jumping Jack Flash - Zupełnie inna gra platformowa w pierwszej osobie. Przeskakuj w obrębie sześciu kolorowych światów, z królikiem-robotem w kokpicie, ścigając złego międzygalaktycznego developera nieruchomości Barona Aloha.

• MediEvil™ – Zostałeś wskrzeszony po stu latach i powracasz, aby pokonać czarodzieja Zaroka. Jako prawdopodobnie najbardziej niepozorny bohater na świecie, wyprawiasz się znów, aby ocalić swoją krainę i być może uda ci się to – po raz pierwszy.

• Syphon Filter™ – Stań się Gabe’m Loganem: ekspertem wojennym do spraw walk partyzanckich - człowiekiem, który wyrusza na osobistą krucjatę, aby rozbić międzynarodową siatkę terrorystyczną i wyeliminować śmiercionośnego wirusa.

Cały czas będzie pojawiało się jeszcze więcej gier firmowanych przez Sony Computer Entertainment dla telefonu Xperia™ PLAY.

Dominic Neil-Dwyer, Head of Market Development w Sony Ericsson powiedział: "Wspaniale jest móc wreszcie przekazać telefon Xperia™ PLAY do rąk odbiorców. To dopiero początek, a przyszłość jest ekscytująca. Tworzymy ją dzięki zainteresowaniu i wsparciu, jakie otrzymujemy od branży związanej z grami. W najbliższych miesiącach telefon Xperia™ PLAY będzie otrzymywał stały, świeży dopływ innowacyjnych treści multimedialnych."

Smartfon Xperia™ PLAY, począwszy od dziś i w ciągu najbliższych dwóch tygodni, zostanie wprowadzony na rynek w następujących krajach: Wielka Brytania, Niemcy, Austria, Hiszpania, Francja, Szwecja, Norwegia, Dania, Finlandia, Holandia, Szwajcaria, Singapur, Tajwan, Hong Kong, Rosja, Indie i Portugalia.


Jak zostało ogłoszone na konferencji Mobile World Congress, telefon Xperia™ PLAY trafi do sklepów na amerykańskim rynku jeszcze tej wiosny, przy współpracy z Verizon Wireless.


W Polsce telefon będzie dostępny pod koniec kwietnia, początek maja.

Dodatek: gry dostępne w pierwszym tygodniu sprzedaży:

Bruce Lee Dragon Warrior from Digital Legends (pre-installed)

FIFA 2010 from EA Mobile (pre-installed**)

Sims 3 from EA Mobile (pre-installed**)

Star Battalion from Gameloft (pre-installed**)

Tetris from EA mobile (pre-installed**)

Asphalt 6 from Gameloft (free to download)

Dungeon Defenders: Second Wave from Trendy Entertainment

Galaxy on Fire 2 from Fishlabs

Assassins Creed from Gameloft

Need for Speed SHIFT from EA Mobile

Worms from EA Mobile

Nova 2 from Gameloft

Modern Combat Black Pegasus from Gameloft

Guns n Glory from Handygames

Reckless Racing from Polarbit

Real Football 2011from Gameloft

Gun Bros from Glu Mobile

Racer Luma from Arcade/Unity

Cordy from SilverTree Media

Aporkalypse from Handygames

Brothers in Arms Global Front from Gameloft

Guerrilla Bob from Angry Mob Games/Unity

Let's Golf 2 from Gameloft

Zenonia 2 from Gamevil

Cyberlords from Handygames

Guitar Hero™ Warriors of Rock Mobile from Glu Mobile

Age of Zombies from Halfbrick Studios

Spectral Souls from HyperDevBox Japan

Splinter Cell Conviction from Gameloft

Air Attack from Art in Games/Unity

Armageddon Squadron from Polarbit

Uno from Gameloft

InfeCCt from Handygames

Spiderman total Mayhem from Gameloft

Millionaire City from Digital Chocolate

Avatar from Gameloft

Raging Thunder 2from Polarbit

Homerun Battle 3D from Com2us Games

Aftermath XHD from Jakyl

I Must Run from GameLion

Baseball Superstars 2011from Gamevil

Ground Effect Pro from Jakyl

ZeNonia from Gamevil

Super KO Boxing 2 from Glu Mobile

Farm Story from Team Lava

Wave Blazer from Polarbit

Soccer Superstars from Gamevil

Battle Bears from Skyvu

Tower Blocks New York from Digital Chocolate

Super Dynamite Fishing from Handygames

Iron Sight from Polarbit

Toonwarz from Polarbit

Restaurant Story from Team Lava

Escape from AMA

Raving Babies from AMA

Bakery Story from Team Lava

Denki Blocks! Deluxe from Jakyl

Rollercoaster Rush from Digital Chocolate



Oryginalne gry PlayStation:

Crash Bandicoot® from Sony Computer Entertainment Inc.

Cool Boarders 2 from Sony Computer Entertainment Inc.

Destruction Derby from Sony Computer Entertainment Inc.

Jumping Jack Flash from Sony Computer Entertainment Inc.

MediEvil™ from Sony Computer Entertainment Inc.

Syphon Filter™ from Sony Computer Entertainment

Już ponad 1500 użytkowników telefonów z systemem Android mogło przetestować stworzoną przez Instytut Logistyki i Magazynowania darmową pilotażową aplikację MOBIT GS1 dostarczającą wiarygodną informację na temat kilku tysięcy produktów.

MOBIT GS1 to mobilny skaner kodów kreskowych GS1, który dostarcza multimedialne prezentacje oraz rozszerzone informacje o produkcie.

Dynamiczny rozwój Internetu i technologii mobilnych przyczyniły się do tego, iż konsumenci coraz więcej wagi przywiązują do aktualnej, rzetelnej i szybkiej informacji o produktach. Brak właściwej informacji oraz poprawnego zdjęcia produktu rodzi niepewność i może negatywnie wpływać na decyzje o zakupie.

W sieci można znaleźć wiele firm dysponujących informacjami o produktach i budujących na tej podstawie różnego typu usługi: sklepy internetowe, porównywarki cen i serwisy opiniotwórcze, dedykowane także dla użytkowników telefonów komórkowych. Niestety w znacznej części producenci oraz właściciele marek handlowych nie mają wpływu na sposób prezentowania danych o swoich produktach. Dane zamieszczone w takich systemach, gromadzone z różnych źródeł, są często nieprecyzyjne i nieaktualne.

MOBIT GS1 jest mobilnym systemem informacji o produktach – pilotażową aplikacją przygotowaną przez informatyków Instytutu Logistyki i Magazynowania – organizację krajową GS1 Polska, w celu zademonstrowania producentom i konsumentom możliwości budowania relacji, do których kluczem jest poprawna informacja o produkcie.

Każdego miesiąca obserwujemy, że na rynku pojawiają się nowe pomysły na wykorzystanie kodów kreskowych w aplikacjach mobilnych. Powstają kolejne start-upy, które rozwijają bardzo interesujące usługi. Również działające na rynku firmy e-commerce analizują możliwości rozwoju usług mobilnych bazujących na kodach kreskowych. Ponieważ na rynku nie ma referencyjnego źródła informacji o produktach, każdy z tych podmiotów albo kupuje gotową bazę albo gromadzi dane na własną rękę – mówi Jacek Pucher z Instytutu Logistyki i Magazynowania

MOBIT GS1 opiera się na danych wprowadzanych i weryfikowanych przez firmy – producentów

i dystrybutorów zarejestrowanych w GS1 Polska. Źródłem informacji o produkcie jest m.in. baza MOJE GS1, gdzie każda firma posiadająca pulę numerów nadaną przez GS1 Polska może wprowadzić i opublikować dane dotyczące 6 atrybutów opisujących produkt, w tym m.in. adres strony internetowej producenta zawierający opis produktu.

Użytkownicy MOBIT GS1 skanując kody mogą również sprawdzić dane o produkcie korzystając z narzędzi Google™, Krajowej Bazy KBPOZ oraz GEPIR’a.

Na całym świecie organizacje GS1 zauważają potrzebę rozwoju referencyjnych źródeł informacji o produktach. GS1 Polska wspólnie innymi organizacjami z Europy rozwija standardy opisu produktu dla rozwiązań e-commerce i aplikacji mobilnych oraz pracuje nad mechanizmem wymiany danych pomiędzy krajami. – dodaje Elżbieta Hałas, odpowiedzialna za funkcjonowanie systemu GS1 w Polsce i nowo wybrana przewodnicząca GS1 in Europe.

Naszym celem jest także stworzenie i rozwój krajowego ekosystemu firm – społeczności producentów, dystrybutorów, dostawców aplikacji i rozwiązań - zainteresowanych budową referencyjnego źródła informacji o produktach. Chodzi o to, aby autorzy każdego innowacyjnego pomysłu czy inicjatywy nie musieli budować nowej bazy produktów, ale mając pomysł na rozwój usługi dotyczącej np. sprawdzania zawartości alergenów mogli skorzystać z zestawu podstawowych danych opisujących produkt. – dodaje Pucher.

MOBIT-GS1 w wersji pilotażowej miał premierę podczas Kongresu LOGISTICS 2010, największej konferencji logistycznej w Polsce. Oprócz możliwości skanowania i dostępu do wieloźródłowej informacji o produkcie, dzięki współpracy z firmą KAMIS SA - partnerem pilotażu, dla wybranych produktów KAMIS istnieje możliwość dostępu do pełnej informacji o produkcie, jego składzie, wartościach odżywczych oraz multimedialnych przepisów i porad ekspertów.

Premierę trzech nowych modeli na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie Kia Motors Corporation uważa za historyczny przełom w swej historii. Podczas jednej wystawy odbędzie się światowa premiera kompaktowej Kia Rio oraz europejskie premiery modeli Kia Picanto i Kia Optima Hybrid.

„Trzy premiery nowych pojazdów, rewolucja stylistyczna, inżynieria klasy światowej i zaawansowane technologie hybrydowe to mocny wyraz naszej obecności w Genewie.” − mówi Hyoung-Keun Lee, wiceprezes Kia Motors Corporation − „Nie tylko w Europie ale i w wielu innych krajach świata rynek samochodów małych i kompaktowych stanowi znaczny procent sprzedaży globalnej, dlatego też nowa Rio i Picanto mają tak wielkie znaczenie dla Kia w tym przełomowym dla nas roku.”

Nowe Picanto to samochód niewielkiej postury, lecz w pełni dojrzały. Radykalnie zmodernizowane pod względem konstrukcyjnym i stylistycznym, bez trudu buduje poczucie solidności i dojrzałości. Jego długość całkowita wzrosła o 60 mm (do prawie 3,6 m) − przy wydłużonym o 15 mm rozstawie osi. W połączeniu z przemyślaną konstrukcją wnętrza oznacza to większą przestrzeń na nogi kierowcy i przedniego pasażera (o 36 mm) oraz zwiększoną do 200 litrów (tj. o 27 %) objętość ładunkową bagażnika. Dopracowanie detali nadwozia pozwoliło obniżyć współczynnik oporu

aerodynamicznego Cd do wartości 0,31 − pozostawiającej większość pojazdów segmentu A daleko w tyle. Picanto oferowane będzie w dwóch wersjach nadwoziowych − pięcio- i trzydrzwiowej, zyskując realną szansę konkurowania z najlepszymi konstrukcjami w globalnym „miejskim” segmencie „A”.

Pod maskę nowego Picanto trafią do wyboru trzy wersje silnika Kappa: czterocylindrowa o pojemności 1248 cm3 rozwijająca moc 85 KM i moment obrotowy 121 Nm oraz dwie trzycylindrowe o pojemności 998 cm: benzynowa i ‘Bi-Fuel’ (alternatywnie zasilana gazem LPG lub benzyną). W wersji benzynowej moc silnika wynosi 69 KM a moment obrotowy 95 Nm. Wersja ‘Bi-Fuel” wytwarza moc 82 KM i moment 94 Nm.

Kia Rio czwartej generacji to przykład Rewolucji zamiast Ewolucji wobec poprzedniego pokolenia. Samochód dostępny będzie w Europie w dwóch wersjach nadwozia: 3 lub 5-drzwiowym. Gama jednostek napędowych Kii Rio obejmować będzie cztery ekonomiczne silniki trzy- i czterocylindrowe o pojemności 1.1-1.4 litra i mocy 70-109 KM Nowa Kia Rio charakteryzuje się niskimi kosztami eksploatacji oraz wiodącym w swej klasie poziomem emisji CO2 do atmosfery na bazowym poziomie 85 g/km. Uwzględniając zużycie paliwa od 3,2 l/100 km − Kia Rio ma szansę stać się najczystszym ekologicznie, nieelektrycznym samochodem w Europie. Nie wiadomo jeszcze, czy nowa Kia Rio dostępna będzie w sprzedaży na rynku polskim.

Zaprezentowana w Genewie, po raz pierwszy w Europie, Kia Optima Hybrid wejdzie do seryjnej produkcji w połowie roku 2011. Optima Hybrid wyznacza drogę dla nowych technologii, których rozwój następować będzie w światowych modelach produkcyjnych Kia na przestrzeni najbliższej dekady.

Premierom trzech modeli samochodów Kia towarzyszy debiut nowej wersji popularnego silnika benzynowego serii ‘Kappa’ o zadziwiająco doskonałych osiągach przy niskim zużyciu paliwa. Ta wielce innowacyjna jednostka o pojemności skokowej 998 cm3 jest pierwszą konstrukcją trzycylindrową produkcji Kia, która dzięki wyposażeniu w turbosprężarkę rozwija niezwykłą jak na swą wielkość moc 110 KM − przy typowej dla małych silników oszczędności paliwowej.

Firma ESET poszerzyła swoje dotychczasowe portfolio o nową wersję programu ESET NOD32 Antivirus, tym razem przeznaczonego do ochrony stacji roboczych z systemami Linux. Rozwiązanie może okazać się szczególnie przydatne w sieciach firmowych, w których korzysta się z różnych systemów operacyjnych.

ESET NOD32 Antivirus for Linux Desktop to rozwiązanie chroniące przed wirusami i programami szpiegującymi, oparte na silniku skanującym ThreatSense – tym samym, z którego korzystają znane użytkownikom rozwiązania firmy ESET, m.in. pakiet bezpieczeństwa ESET Smart Security. Program wykrywa i eliminuje zagrożenia bez względu na to, na który system operacyjny zostały one napisane. Dzięki temu ESET NOD32 Antivirus for Linux Desktop pomaga niwelować coraz powszechniejszy problem przenikania zagrożeń pomiędzy stacjami roboczymi z systemami Windows, Mac czy Linux. Pozwala to na wdrożenie i stosowanie spójnej, a tym samym skuteczniejszej polityki bezpieczeństwa, bez względu na wykorzystywany system operacyjny. Sam program eliminuje również ryzyko infekcji poprzez luki w aplikacjach wykorzystywanych w codziennej pracy, np. w czytnikach plików PDF czy odtwarzaczach multimedialnych. Dodatkowo rozwiązanie umożliwia blokowanie dostępu do wybranych lub wszystkich portów USB, FireWire czy stacji CD/DVD. Dzięki temu firmowa sieć może zyskać ochronę przed przypadkowymi infekcjami oraz dodatkowe zabezpieczenie przed nieautoryzowanym wyciekiem cennych danych.
ESET NOD32 Antivirus for Linux Desktop, podobnie jak pozostałe rozwiązania firmy ESET, może być zarządzany zdalnie z poziomu konsoli administracyjnej ESET Remote Administrator. Narzędzie to poprawia komfort pracy administratora, umożliwiając kontrolę nad wszystkimi programami firmy ESET zainstalowanymi na stacjach roboczych, korzystających z różnych systemów operacyjnych. Warto przypomnieć, że obecnie w ofercie firmy ESET znajdują się rozwiązania antywirusowe dla systemów Windows, Mac OS X oraz Linux.
Program ESET NOD32 Antivirus for Linux Desktop dostępny jest w wersji dla użytkowników indywidualnych oraz biznesowych. Rozwiązanie dostępne jest w polskiej wersji językowej. Wersję testową ESET NOD32 Antivirus for Linux Desktop można pobrać ze strony www.eset.pl.

W 2010 roku nastąpił ”boom” na telewizory 3D – spadek cen nawet o 20% sprawił, że Polacy wydawali średnio 5 milionów złotych tygodniowo na zakup odbiorników trójwymiarowej generacji. Dziś za telewizor LCD marki SONY posiadający m.in. technologie 3D, Edge LED, sieć Wi-Fi® zapłacimy tylko 6 tysięcy – jeszcze niedawno jego cena wynosiła ponad 11.000 złotych.

Z roku na rok telewizory stają się coraz tańsze, a to za sprawą wprowadzanych na rynek średnio co 3 miesiące nowych produktów. Podczas gdy światowi producenci udoskonalają aktualne modele dodając do nich więcej funkcji, klienci szaleją na wyprzedażach. Kupują głównie telewizory, które obchodziły swoje premiery jeszcze nie tak dawno temu. Są niemal równie dobre jak ich następcy, ale o połowę tańsze.

Przykładem takiego telewizora może być SONY KDL-40LX900, który posiada wiele innowacyjnych funkcji m.in. format Full HD 1080 w technologii 3D, podświetlenie Edge LED, technologie Motionflow 200Hz PRO z funkcją Image Blur Reduction. Dzięki nim obraz upodabnia się do kinowego, a widz może cieszyć się przejrzystym i szczegółowym obrazem oraz maksymalną płynnością dynamicznych scen.

Co więcej, telewizor posiada wbudowany odbiornik Wi-Fi®, który zapewnia łatwe łączenie się z bezprzewodową siecią domową. SONY zatroszczyło się także o środowisko naturalne, instalując inteligentny czujnik obecności, który przyciemnia obraz lub wyłącza telewizor, jeśli nikt go nie ogląda, reguluje ustawienia obrazu i dźwięku w zależności od tego, gdzie się znajdujesz w pomieszczeniu, a nawet ostrzega, jeśli dzieci siedzą zbyt blisko ekranu. Cała technologia modelu KDL-40LX900 została zamknięta w eleganckim bezramkowym ekranie serii Monolithic Design, o wymiarach 994 x 686 x 290 mm i wadze 23,7 kilogramów.

Jeszcze niedawno jego cena wynosiła ponad 11.000 złotych, dzisiaj zapłacimy za niego nawet 5 tysięcy mniej.

-Klientom trudno uwierzyć, że taka cena jest możliwa. Serie LX kosztują ok. 6-7 tys. złotych, więc mieszczą się w podobnym przedziale cenowym co najpopularniejsze ostatnimi czasy modele serii HX z tą różnicą, że posiadają znacznie lepsze parametry. – mówi Rafał Zych ze sklepu internetowego Matrix Media, oferującego według portalu skapiec.pl najniższą cenę telewizora SONY KDL-40LX900 w sieci.

Telewizory 3D to bezwzględny przełom na rynku RTV. Dzisiaj każdy z nas może cieszyć się imponującym, trójwymiarowym obrazem kinowym i poczuć, że bierze udział w akcji filmu. Innowacyjna technologia w połączeniu z bardzo przystępną ceną tworzą duet, który bez wątpienia zadowoli nawet najbardziej wymagających maniaków kina domowego.

W połowie kwietnia przedstawiciele amerykańskiego wymiaru sprawiedliwości wraz z agentami FBI zamknęli sieć komputerów zombie o nazwie Coreflood. Eksperci firmy ESET zwracają uwagę, że wspomniany botnet od dziesięciu lat przejmował kontrolę nad kolejnymi komputerami internautów na całym świecie, a następnie wykradał ich pieniądze.

Coreflood, identyfikowany przez ESET jako Win32/Afcore, zainfekował ponad 2 miliony komputerów na całym świecie. Jego aktywność była bardzo dyskretna, przez co samo zagrożenie mogło pozostawać przez długi okres niezauważone. Według ekspertów z laboratorium antywirusowego ESET Coreflood skupiał się przede wszystkim na wykradaniu z komputerów swoich ofiar loginów i haseł do bankowości elektronicznej, numerów kart kredytowych, danych niezbędnych do logowania się do poczty e-mail czy serwisów społecznościowych. Coreflood potrafił również przechwytywać komunikację pomiędzy zainfekowanym komputerem, a serwisem bankowości elektronicznej, doprowadzając w ten sposób do kradzieży środków pieniężnych bezpośrednio z konta użytkownika. Internauci, których komputery zostały zainfekowane Win32/Afcore nie wiedzieli, że dołączyli do sieci zombie do chwili otrzymania wyciągu bankowego, na którym wyszczególniono podejrzane operacje. Według danych laboratorium antywirusowego ESET botnet Coreflood najwięcej kłopotu sprawiał w latach 2007 – 2009.

- W ostatnich miesiącach aktywność botnetu znowu nieznacznie wzrosła, dlatego wydaje się, że Departament Sprawiedliwości USA zadziałał w samą porę – skomentował zamknięcie Coreflood David Harley, ekspert bezpieczeństwa firmy ESET.

13 kwietnia br. w wyniku wspólnej akcji amerykańskiego Departamentu Sprawiedliwości oraz agentów biura FBI przejęto pięć serwerów C&C (Command and Control) kontrolujących zainfekowane Corefloodem komputery zombie oraz zamknięto dwadzieścia dziewięć domen, dzięki którym serwery C&C komunikowały się z komputerami zombie. Trzynaście osób odpowiedzialnych za powstanie i prowadzenie botnetu Coreflood usłyszało już zarzuty popełnienia przestępstwa elektronicznego, oszustwa bankowego oraz nielegalnego przechwytywania komunikacji elektronicznej użytkowników komputerów, które znalazły się pod kontrolą botnetu.

Zdaniem specjalistów z laboratorium antywirusowego firmy ESET unieszkodliwienie botnetu Coreflood, kolejnego w ostatnim czasie po Rustocku, nie oznacza, że użytkownicy mogą zapomnieć o tego typu zagrożeniach. Na miejscu Coreflooda z pewności wkrótce pojawi się kolejny botnet. Jak uchronić swój komputer przed dołączeniem do sieci zombie? Specjaliści z firmy ESET zalecają instalację oprogramowania antywirusowego oraz korzystanie z zapory osobistej lub pakietu bezpieczeństwa. Bardzo ważne jest również regularne aktualizowanie systemu operacyjnego.

Zdarza się, że firmowa sieć teleinformatyczna wymaga natychmiastowych inwestycji, a ograniczony budżet wyklucza zakup nowego rozwiązania. W takim wypadku warto rozważyć rezygnację z tradycyjnego zakupu nowego produktu i skorzystanie z opcji jego dzierżawy. Taka możliwość w wypadku rozwiązań bezpieczeństwa IT jest jednak rzadkością. Wyjątek stanowi m.in. oferta firmy NETASQ, która umożliwia dzierżawę swoich sprzętowych wielozadaniowych systemów firewallowych.

Dla wielu przedsiębiorstw w Polsce dzierżawa jest jedynym ekonomicznie uzasadnionym sposobem na unowocześnienie swoich sieci teleinformatycznych. Dzierżawy sprawia bowiem, że firma zachowuje niski poziom kosztów i nie ponosi jednorazowo znaczącego wydatku. Zamiast tego płatność za wybrany produkt jest rozkładana w tzw. czynszu na określony w umowie okres. Regularne ponoszenie niewielkich wydatków, w porównaniu do jednej dużej płatności, pozwala firmie oszczędzać wolne środki i angażować je potem w kolejne inwestycje. Zaletą dzierżawy jest również to, że kolejne czynsze spłaca się zwykle z odrębnego budżetu przeznaczonego na zakup usług, co w wypadku niektórych firm okazuje się niezwykle istotne.

Wśród nielicznych firm branży bezpieczeństwa IT umożliwiających dzierżawę swoich rozwiązań znalazł się m.in. producent zaawansowanych wielozadaniowych urządzeń firewallowych – firma NETASQ. Opcja dzierżawy dotyczy wszystkich produktów firmy NETASQ, a czynsz można spłacać przez rok, dwa lub trzy lata.

Sony Ericsson rozpoczyna działania w ramach filozofii Work Smart Play Hard – idealnego balansu pomiędzy obowiązkami a rozrywką, pracą a zabawą i ogłasza wyjątkowy konkurs na swojej stronie na Facebooku.

„Stawiamy na zdrowy dystans do pracy oraz samych siebie - wierzymy, że zrelaksowany człowiek pracuje lepiej i efektywniej. Aby to udowodnić chcieliśmy zaprezentować nasz film viralowy, związany z doświadczeniem ‘pierwszego dnia w pracy” – powiedziała Agnieszka Jaśkiewicz, szefowa marketingu Sony Ericsson Polska. Film jest do obejrzenia pod adresem: http://www.youtube.com/watch?v=EFh42xsNhis

Filozofia Work Smart & Play Hard jest nieodzownie związana z wprowadzeniem Sony Ericssona Xperia™ PLAY - ultranowoczesnego smartfonu opartego na najnowszej wersji systemu Android™ z konsolą do gier! Już teraz można wygrać 1 z 10-ciu pierwszych egzemplarzy Xperia™ PLAY z limitowanej edycji. Aby go zdobyć, należy zostać fanem Sony Ericsson na Facebooku i odpowiedzieć na konkursowe pytanie: ‘Jak wytłumaczyłbyś się szefowi z tej sytuacji?’ - komentując zdjęcia z niejednoznacznymi sytuacjami biurowymi na: http://www.facebook.com/SonyEricssonPoland#!/SonyEricssonPoland?sk=app_215526178463717

Najbardziej kreatywne odpowiedzi z każdego poniedziałku, środy, piątku będą nagradzane smartfonami Xperia™ PLAY z limitowanej edycji First 10. Ponadto codziennie 15 osób, które będą autorami kolejnych, najciekawszych pomysłów, dostanie zestawy oryginalnych gadżetów z serii Work Smart & Play Hard.
Działania związane z wprowadzeniem smartfonu Sony Ericsson Xperia™ PLAY, zostały opracowane wspólnie z operatorem sieci komórkowej Play, gdzie smartfon będzie dostępny. „Sony Ericsson Xperia™ PLAY to wyjątkowy produkt i ważna premiera, która idealnie wpisuje się w nasza strategie i doskonale pasuje do naszych nowych planów taryfowych All Inclusive” - mówi Bartosz Dobrzyński, szef marketingu i członek zarządu sieci komórkowej Play.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z nawiązania ścisłej współpracy z operatorem Play, który jest bardzo otwarty na wspólne działania w ramach filozofii Work Smart & Play Hard przy okazji premiery naszego wyjątkowego smartfonu, Sony Ericsson Xperia™ PLAY, pierwszego produktu łączącego smartfon z konsolą do gier z certyfikatem PlayStation®” - dodała Agnieszka Jaśkiewicz, szefowa marketingu Sony Ericsson Polska.

Projekt Work Smart & Play Hard, który towarzyszy prezentacji smartfonu Sony Ericsson Xperia™ PLAY został opracowany przez agencję reklamową Grupa Eskadra. W wyniku wygranego przetargu Grupie Eskadra powierzona została pełna obsługa BTL marki Sony Ericsson w Polsce

O Sony Ericsson Xperia™ PLAY
Smartfon Sony Ericsson Xperia™ PLAY łączy w sobie doświadczenie jakości grania na PlayStation® z najnowszą technologią smartfona na platformie Android. Super szybka grafika i dedykowane kontrolery do gry zapewniąją najlepsze z możliwych doświadczenie grania na smartfonie.

Sony Ericsson Xperia™ PLAY oparta jest na systemie Android™ 2.3 posiada wszelkie zalety, jakich użytkownicy mogą oczekiwać od rodziny Xperia™ Sony Ericsson: najlepsze w swojej klasie doświadczenie rozrywki, aparat fotograficzny o rozdzielczości 5 megapikseli, ekran wielo-dotykowy o przekątnej 4 cale oraz dostęp do aplikacji w Android Market™ i portali społecznościowych.

Przy okazji premiery tego smartfonu Sony Ericsson został partnerem kluczowych wydawców gier. Najważniejsze oferowane tytuły gier dla telefonu Xperia™ PLAY obejmują: Need for Speed firmy EA, Sims 3 oraz pierwszą na świecie wersję multiplayer FIFA 10 dla telefonu komórkowego. Firma GLU Mobile/Activision dostarczy grę Guitar Hero, a Gameloft - Assassin’s Creed , Sprlinter Cell, Asphlat 6 I BackStab.

Sony Ericsson Xperia™ PLAY będzie dostępny w Polsce od maja.

W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku codziennie powstawało średnio 73 tys. nowych odmian złośliwych kodów, to o 10 tys. więcej niż w I kwartale 2010 roku. W tym okresie doszło także do trzech poważnych incydentów: największego pojedynczego ataku na telefony z systemem Android, kradzieży danych na portalu Facebook oraz ofensywy grupy haktywistów o nazwie Anonymous na firmę z branży zabezpieczeń HBGary Federal. Pełny Raport Kwartalny PandaLabs jest dostępny pod adresem: http://press.pandasecurity.com/press-room/reports/.

PandaLabs, laboratorium systemów zabezpieczających firmy Panda Security, lidera zabezpieczeń działających w chmurze, opublikowało pierwszy w 2011 roku Raport Kwartalny PandaLabs.

Android zaatakowany

Na początku marca byliśmy świadkami największego w dotychczasowej historii ataku na system Android. Dokonano go za pośrednictwem złośliwych aplikacji w Android Market, oficjalnym sklepie z aplikacjami przeznaczonymi dla tego systemu operacyjnego. W ciągu zaledwie czterech dni aplikacje, które instalowały w systemie trojana, zostały pobrane ponad 50 tys. razy. Użyty trojan odznaczał się wysokim stopniem zaawansowania, nie tylko wykradając z telefonów osobiste dane, ale również pobierając i instalując inne aplikacje bez wiedzy użytkownika. Firma Google zdołała oczyścić sklep ze złośliwych aplikacji, a kilka dni później usunęła je z telefonów użytkowników.

Haker zaatakował na Facebooku

Zwracając się do portalu Facebook, 23-letni mieszkaniec Kalifornii George S. Bronk przyznał się do dokonania hakerskich włamań do kont e-mail i szantażu. Grozi mu do sześciu lat więzienia. Wykorzystując informacje udostępniane na Facebooku, przestępca zdobywał dostęp do kont e-mail swoich ofiar. Po przejęciu konta szukał danych osobistych, które mógł potem wykorzystywać do szantażowania użytkownika. Wygląda na to, że ofiarą tego typu ataków może paść każdy. Hakerom nie oparła się nawet strona fanów Marka Zuckerberga, twórcy Facebooka, na której pojawiła się wiadomość: „Hakowanie czas zacząć”.

Anonymous znów atakuje

Z kolei grupa cyberaktywistów Anonymous, odpowiedzialna między innymi za przeprowadzenie ataku na SGAE (hiszpańską agencję ochrony praw autorskich) w 2010 roku, nie schodzi z pierwszych stron gazet. Do ostatniego incydentu doszło, gdy prezes amerykańskiej firmy z branży zabezpieczeń HBGary Federal, Aaron Barr, oświadczył, że posiada dane przywódców Anonymous. Grupa poczuła się urażona i postanowiła przepowadzić ataki hakerskie na stronę internetową firmy oraz jej konto na Twitterze, kradnąc tysiące e-maili, które zostały następnie udostępnione w serwisie The Pirate Bay. Gdyby tego było mało, zawartość niektórych e-maili okazała się wysoce kompromitująca dla firmy, wydobyła na światło dzienne pewne nieetyczne praktyki (na przykład propozycję stworzenia rootkita), co zmusiło Aarona Barra do rezygnacji z funkcji prezesa.

Malware ciągle w natarciu

W 2011 roku nastąpił nowy gwałtowny wzrost liczby zagrożeń: w pierwszych trzech miesiącach roku każdego dnia pojawiało się średnio 73 tys. nowych próbek złośliwych kodów, z których większość stanowiły trojany. Oznacza to, że hakerzy stworzyli o 26 proc. więcej nowych zagrożeń w pierwszych miesiącach 2011 roku niż w analogicznym okresie zeszłego roku.

Po raz kolejny najliczniejszą grupą nowych zagrożeń były trojany, które stanowiły prawie 70 proc. wszystkich nowych złośliwych kodów stworzonych w pierwszym kwartale. Jest w tym pewna logika, ponieważ tego typu zagrożenia są preferowane przez zorganizowanych przestępców w celu kradzieży danych bankowych, za pomocą których mogą dokonywać oszustw i kradzieży bezpośrednio z kont ofiar.

W rankingu krajów o najwyższej liczbie zainfekowanych komputerów, opracowanym na podstawie danych wygenerowanych przez internetowy skaner antywirusowy Panda ActiveScan, pierwsze trzy miejsca nadal zajmują Chiny, Tajladnia i Tajwan ze wskaźnikami infekcji na poziomie bliskim 70 proc. Polska zajęła 11 miejsce z 45 proc. stopą infekcji.

PandaLabs zaleca wszystkim użytkownikom zadbanie o odpowiednią ochronę komputera. Mając to na uwadze firma Panda Security oferuje szereg bezpłatnych narzędzi, między innymi Panda Cloud Antivirus oraz Panda ActiveScan.

Już dzisiaj wszystkich miłośników piękna i technologii czeka nie lada okazja. Od 16 marca w oficjalnym sklepie Sony Ericsson rozpoczyna się przedsprzedaż smartfonu Xperia™ arc.

Firma Net Sport, prowadząca oficjalny sklep Sony Ericsson – www.sonyericsson-sklep.pl – jako pierwszy dystrybutor wprowadza do przedsprzedaży smartfon Xperia™ arc. Wyróżniki tego modelu to piękny design, a w środku ukryta bestia technologiczna! Sensor Exmor R™ pozwala robić zdjęcia i nagrywać filmiki video w HD nawet przy umiarkowanym świetle, wyświetlacz z silnikiem Mobile BRAVIA®, rozwijanym we współpracy z Sony, zapewnia krystalicznie czysty, ostry obraz, a łącze HDMI pozwala cieszyć się multimediami na dużym ekranie telewizora w jakości HD. Xperia™ arc oparta jest na najnowszym systemie Android 2.3 dla telefonów komórkowych, więc zapewnia dostęp do ponad 150 000 aplikacji, od Google Maps do tak popularnych jak np. gra Angry Birds.

Oferta wiosennej przedsprzedaży otwarta jest dla wszystkich chętnych, którzy w okresie od 16 do 29 marca złożą zamówienie w sklepie internetowym Sony Ericsson. Otrzymają oni zamówiony smartfon po 30 marca w promocyjnej cenie 1949 zł brutto. Cena w przypadku złożenia zamówienia po 29 marca będzie wynosiła 2149 zł.

Smartfony Xperia™ arc dostępne będą w przedsprzedaży przez dwa tygodnie.

Sprzedaż w ofercie operatorskiej smartfonu Xperia™ arc rozpocznie się z początkiem kwietnia 2011.

Więcej informacji o przedsprzedaży na stronie www.sonyericsson-sklep.pl

Więcej informacji o smartfonie Sony Ericsson Xperia™ arc na stronie www.sonyericsson.pl

Na polskim rynku dostępne są już rozwiązania dla inteligentnego domu. Najnowsza technika do zarządzania budynkiem pozwala na dopasowanie systemu do trybu życia mieszkańców i optymalne zużycie energii.

Inteligentny dom to określenie budynku wykorzystującego zaawansowaną technikę w zakresie zarządzania wszystkimi znajdującymi się w nim instalacjami. Polega to na zamontowaniu sieci czujników i detektorów, które następnie przesyłają informacje o warunkach panujących wewnątrz i na zewnątrz budynku. Centralny system sterujący reaguje na wszelkie zmiany tak, by zoptymalizować koszty energii, wykluczyć ryzyko włamania oraz zapewnić mieszkańcom maksimum komfortu.

Konsumenci mogą obecnie wybierać pomiędzy stopniową instalacją kolejnych urządzeń do zarządzania budynkiem, a kompleksowym rozwiązaniem dla domów w fazie budowy. Niektóre z nich pozwalają na instalację swoich urządzeń w dowolnym czasie i zakresie bez szkody dla ich efektywności. Wykorzystanie techniki radiowej umożliwia stosowanie takich rozwiązań nawet w lokalach wynajmowanych, ponieważ sprzęt może być łatwo zdemontowany i zainstalowany w nowy mieszkaniu.

Oprócz łatwości montażu, uwagę klientów przyciąga szeroki zakres funkcji zarządzania budynkiem. Inteligentny system sterowania obejmuje rozwiązania w kilku sferach: ogrzewania i oszczędzania energii, zamykania domu, wykorzystania światła, bezpieczeństwa oraz reagowania na warunki pogodowe. Jakie są konkretne możliwości zastosowania takiego rozwiązania? Przede wszystkim oszczędność energii płynąca ze zintegrowania różnych instalacji domowych. Uzgodnienie systemu wentylacji i ogrzewania oznacza, że w czasie wietrzenia pomieszczeń, kaloryfery pozostają wyłączone. Dodatkowo, w czasie upałów układ zarządzający rozpoczyna działanie od spuszczenia żaluzji, zamiast bezpośredniego włączenia klimatyzacji. Natomiast okna pozostają otwarte tylko pod warunkiem, że temperatura na zewnątrz jest niższa od temperatury w pomieszczeniu.

Automatyzacja domu za pomocą inteligentnego systemu pozwala również na równoczesne zamykanie wszystkich drzwi i okien za pomocą jednego przycisku. Działa to podobnie do zamka centralnego w samochodzie. Kolejne podobieństwo to czujniki reagowania na zmiany atmosferyczne, dzięki którym system sam spuszcza rolety, w razie nadchodzącej burzy. Symulacja obecności poprzez losowe włączanie światła w różnych pomieszczeniach stanowi jedną z opcji systemu antywłamaniowego. Rozwiązania dla inteligentnego domu obejmują też nieograniczoną możliwość programowania trybów oświetlenia, wentylacji, czy powtarzających się czynności, takich jak podnoszenie rolet, czy otwieranie bramy garażowej.

Kompleksowe systemy dla inteligentnego domu nadal traktowane są raczej jako nowinki techniczne niż niezbędne wyposażenie mieszkania. Konsumenci dostrzegają jednak pojawienie się nowych rozwiązań, o czym świadczy zainteresowanie nowymi produktami.

Klienci coraz częściej pytają nas o rozwiązania dla inteligentnego domu i są zaskoczeni ich możliwościami oraz prostotą użytkowania. Jako potencjalni nabywcy chcą też, oczywiście, poznać wymierne korzyści wynikające z instalacji systemu. Większa powierzchnia oznacza większe oszczędności. Szacujemy, że inwestycja w inteligentny system ogrzewania i oświetlenia na 300 m2 zwraca się już po około 4 – 6 latach – tłumaczy Konrad Staniszewski z Hurtowni Elektronicznej i Elektrotechnicznej CSEiE.

Przyjęcie innowacyjnych technologii na nowym rynku zawsze wymaga czasu. Jak się okazuje, zapotrzebowanie na inteligentne systemy energooszczędnego zarządzania domem zwiększają się wraz ze wzrostem świadomości konsumentów, którzy doceniają ich zalety w zakresie bezpieczeństwa, komfortu i niskich kosztów eksploatacji.

Wirtualny czytnik e-booków w formatach PDF i EPUB jest już dostępny w sklepie Apple


Tablet iPad firmy Apple to według miesięcznika „Time” najpopularniejszy gadżet 2010 roku. 11.03.2011 w Stanach Zjednoczonych miała miejsce oficjalna premiera iPada 2, który prawdopodobnie utrwali pozycję Apple w roli lidera na rynku tabletów. Tablety Apple są bardzo popularne również w Polsce. Grupa tzw. „gadżeciarzy” stanowi szacunkowo 11% osób w wieku od 16 do 50 roku życia, które posiadają urządzenia mobilne i pilnie śledzą nowinki z dziedziny nowych technologii. Liczbę iPadów w Polsce nieoficjalnie szacuje się natomiast na około 15 tys. urządzeń.

W listopadzie 2010 roku Virtualo zostało oficjalnym partnerem przedstawiciela Apple w Polsce – sieci iSpot, która wprowadziła na polski rynek kultowe urządzenie w polskiej wersji językowej. „Dzięki współpracy z siecią iSpot naszą aplikację na iPada można obejrzeć w 16 salonach w 7 największych polskich miastach” – chwali inicjatywę Robert Rybski, Prezes Zarządu Virtualo.

Aplikacja na iPada – Virtualna półka pełna e-booków

Aplikacja Virtualo umożliwia dostęp do największej polskojęzycznej bazy e-booków zawierającej ponad 7 500 produktów w obu formatach, w tym nowości wydawniczych i bestsellerów 90 wydawnictw. Jest to obecnie największa baza e-contentu w Polsce. Aplikacja umożliwia czytanie e-booków w formatach PDF i EPUB dostępnych w zasobach sieci dystrybucji Virtualo. Aplikacja zapewnia wiele możliwości dostosowania wyglądu i działania do preferencji Użytkownika jak wybór rodzaju i wielkości czcionki, kolorów nagłówków. Systematycznie pojawiać się będą kolejne atrakcyjne funkcje.

Poprzez aplikację można bezpośrednio połączyć się ze swoim kontem w księgarni Virtualo i pobrać e-booki do biblioteki Użytkownika, za co nie jest pobierana licencja Adobe DRM. Dopiero w momencie pobrania książki do zakładki „Moja półka” liczba licencji jest uaktualniana i można przystąpić do czytania. Podział ten został zastosowany, aby umożliwić Czytelnikom wybór, które ze swoich e-booków chcą czytać akurat na iPadzie. Korzystając z aplikacji można również dokonać zakupu w księgarni Virtualo.pl poprzez przeglądarkę Safari.

E-booki na start!

Aplikacja Virtualo jest bezpłatna i zawiera pakiet startowy 8 klasycznych tytułów do poczytania w tym między innymi „Psa Baskervillów”, „Annę Kareninę”, „Proces” czy „Ogniem i mieczem”. Dodatkowo do 23 kwietnia każdy Użytkownik aplikacji na iPada, który dokona zakupów w księgarni Virtualo za kwotę minimum 20zł, otrzyma najnowszą powieść Moniki Szwai „Nie dla mięczaków” wydaną przez Empik w ramach akcji promowania czytelnictwa z okazji Światowego Dnia Książki i Praw Autorskich, który jest obchodzony od ponad 50 lat. Najnowszą powieść Moniki Szwai otrzymają gratis również Klienci, którzy zrobią zakupy w księgarni Virtualo w tradycyjny sposób.

Stworzenie aplikacji na iPada to nie koniec projektu aplikacji na urządzenia mobilne. W App Store na akceptację oczekuje już aplikacja na iPhona, która będzie dostępna w ciągu kilku dni. Wkrótce powstanie również aplikacja na platformę Android, a sądząc z dynamiki rozwoju rynku gadżetów, powstanie jeszcze nie jedna aplikacja dla eCzytelników.

Mio Technology, wiodący producent urządzeń do nawigacji w Polsce, wprowadza na rynek nową linię produktów. Nowe urządzenia będą tańsze w eksploatacji dzięki możliwości wypożyczania map oraz ich darmowej aktualizacji przez okres 2 lat. Nowe nawigacje wyznaczają trasę z uwzględnieniem rzeczywistego natężenia ruchu drogowego w oparciu o dane historyczne pochodzące od milionów kierowców. Dodatkowo wybrane modele wyposażone są w darmowe TMC dostępne również w Polsce, dzięki czemu nawigacje będą informować o korkach i utrudnieniach na drodze.

W nowej gamie Mio Spirit 2011 znajduje się sześć urządzeń do nawigacji samochodowej: Mio Spirit 480 i Mio Spirit 487 (o przekątnej ekranu 4,3”) oraz Mio Spirit 670, Mio Spirit 680, Mio Spirit 685 i Mio Spirit 687 (o przekątnej ekranu 5”). Projektanci nowej serii Spirit 2011 skoncentrowali się na obniżeniu całkowitego kosztu eksploatacji urządzenia, zapewnieniu użytkownikom możliwości unikania utrudnień na drodze i kształtowania trasy pod względem indywidualnych preferencji oraz na komforcie użytkowania.

Niższe koszty korzystania z nawigacji

W nowych modelach Mio użytkownicy mogą bezpłatnie aktualizować mapę przez okres dwóch lat od momentu pierwszego użycia nawigacji. Ponadto Mio – jako jedyny producent nawigacji – wprowadził unikalną usługę wypożyczania map, dzięki której użytkownicy mogą czasowo wykupić mapę wybranego kraju lub krajów (na okres od 3 dni do 1 miesiąca), co pozwala zaoszczędzić do 90 proc. ceny mapy. Dodatkowo w wybranych modelach dostępne jest bezpłatne TMC działające także w Polsce, które dostarcza kierowcom informacji o korkach i utrudnieniach na drodze.

Smart Routes

Pod nazwą Smart Routes kryją się trzy funkcjonalności: Inteligentne wyznaczanie trasy, Wybór trasy oraz LearnMe Pro. Inteligentne wyznaczanie trasy polega na uwzględnieniu przez urządzenie informacji o rzeczywistym natężeniu ruchu, zebranych od milionów kierowców. Biorąc pod uwagę m.in. sygnalizację świetlną, liczbę rond i progów zwalniających po drodze urządzenie optymalizuje trasę, zapewniając tym samym szybszą i bardziej efektywną podróż.

Wybór trasy pozwala na wygodny podgląd alternatywnych tras na mapie. Po wskazaniu punktu docelowego urządzenie wyświetla na ekranie cztery alternatywne propozycje: najszybszą, ekonomiczną, najłatwiejszą i najkrótszą, wraz z informacją na temat odległości i czasu przejazdu dla każdej z nich. Dzięki temu kierowca może szybciej i łatwiej wybrać interesującą go opcję.

Uzupełnieniem powyższych funkcji jest LearnMe Pro. Dzięki niej nawigacja zapamiętuje styl jazdy kierowcy: typ trasy, który najczęściej wybiera, zakręty oraz prędkość i dostosowuje trasę do jego preferencji. W miarę upływu czasu nawigacja koryguje także szacowany czas dotarcia do celu podróży. Funkcja jest dostępna we wszystkich urządzeniach Mio z nowej serii.

Nowe i ulepszone funkcje

Projektując serię Spirit 2011 Mio położyło szczególny nacisk na komfort użytkowania sprzętu. Zapewnia go m.in. uproszczone menu startowe, które zostało zredukowane do pięciu głównych przycisków, a także inteligentna wyszukiwarka, która działa na zasadzie wyszukiwarki internetowej. Bardzo wygodną funkcją jest planowanie trasy z optymalizacją punktów przejazdowych, zarówno na ekranie nawigacji, jak i monitora domowego komputera, a także asystent parkowania, który wyszukuje i wskazuje parkingi położone w odległości 1 km od miejsca docelowego.

Nowe urządzenia zostały wyposażone w funkcję Text-to-Speech, dzięki której podczas nawigowania urządzenie głosowo informuje o nazwach ulic. Ponadto urządzenia Mio Spirit 487 i 687 zostały wyposażone w Bluetooth, który pozwala na wykorzystanie nawigacji jako zestawu głośnomówiącego, sprawdzenie prognozy pogody na najbliższe dni oraz bezpośrednie połączenie z pomocą drogową w danym kraju. Istotna jest też możliwość korzystania z funkcji Wyszukiwania Lokalnego w bazie Google, dzięki której użytkownik ma dostęp do ogromnej bazy punktów POI.

2 lata aktualizacji map

Wśród kluczowych zalet nowego sprzętu znajduje się przede wszystkim możliwość bezpłatnej aktualizacji map przez okres dwóch lat od pierwszego wyznaczenia trasy. „Mio jako pierwszy producent nawigacji wprowadza taką opcję dla całej gamy produktów” – mówi Tarik Hassan, CEE Marketing Manager Mio Technology. „Z punktu widzenia ekonomii eksploatacji sprzętu, to rozwiązanie jest dla klientów bardzo korzystne. Wiadomo, że koszty związane z używaniem nawigacji w samochodzie to przede wszystkim koszty zakupu aktualnej mapy” – wyjaśnia.
Wypożyczalnia map

Z myślą o klientach sporadycznie wyjeżdżających za granicę (np. na urlopy lub krótkie podróże służbowe) firma Mio przygotowała innowacyjną usługę: wypożyczalnię map. „Wypożyczalnia pozwala zaoszczędzić do 90 proc. w stosunku do ceny zakupu licencji mapy obejmującej obszar całej Europy. Użytkownik może wypożyczyć aktualną mapę na okres trzech, siedmiu lub trzydziestu dni – w zależności od swoich potrzeb” – mówi Tarik Hassan.

Bezpłatne TMC dostępne w Polsce


TMC to technologia, która za pośrednictwem specjalnie zakodowanych fal FM przesyła do urządzenia precyzyjne, aktualne i istotne informacje na temat ruchu drogowego. Dzięki temu urządzenie Mio może wytyczyć trasę, która ominie utrudnienia: korki, wypadki oraz prace drogowe. TMC dostępne będzie w modelach Mio Spirit 487 oraz Mio Spirit 685 i Mio Spirit 687.

14 kwietnia 2011 roku portal internetowy nioovo.com, jako pierwszy startup z Polski i trzeci z Europy Środkowej i Wschodniej, został wyróżniony przez Microsoft® BizSpark™ tytułem Startup of the Day.

Microsoft® BizSpark™ jest globalnym programem wsparcia dla firm internetowych. W programie uczestniczy ponad 45 000 startupów z całego świata. Microsoft pomaga nowopowstałym firmom udostępniając im odpowiednie narzędzia ułatwiające rozwój, umożliwia kontakty z najważniejszymi graczami na rynku, w tym z inwestorami oraz zapewnia promocję. Najlepsze spośród firm uczestniczących w programie, wyróżniające się innowacyjnymi rozwiązaniami biznesowymi wykorzystującymi możliwości tworzone przez internet, są prezentowane w specjalnej sekcji „Startup of The Day”. Microsoft rozpoczął promowanie firm w ten sposób w październiku 2009. Do tej pory zaprezentował około 240 firm z całego świata, z czego około 60 z Europy, głównie z Francji, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii i Niemiec.

14 kwietnia b.r. do tego prestiżowego grona dołączyło nioovo, rewolucyjny system tworzenia i przekazywania wizytówek opracowany w Polsce.

„Bardzo cieszę się z przyznanego nioovo.com wyróżnienia BizSpark Startup of the Day. Nioovo jest pierwszą firmą z Polski, która otrzymała to wyróżnienie. Jest to niewątpliwie potwierdzenie, że także polskie start-up’y mogą tworzyć naprawdę ciekawe, innowacyjne rozwiązania. Nie bez znaczenia jest dla mnie fakt, że aplikacja nioovo powstała w oparciu o technologie i narzędzia udostępniane firmom w ramach programu Microsoft BizSpark. W ramach BizSpark Microsoft aktywnie wspiera nowopowstałe firmy, udostępniając im najnowsze wersje narzędzi ułatwiające rozwój ich projektów, tworząc platformę kontaktu z innymi start-up’ami i inwestorami oraz zapewniając promocję stworzonych rozwiązań. Nioovo jest dobrym przykładem tego, jak wykorzystać możliwości technologii w procesie realizowania swoich planów biznesowych” – powiedział Krzysztof Folek, odpowiedzialny w polskim oddziale Microsoft za program Microsoft BizSpark.

Tesla była dotąd kojarzona z modelem Roadster - w pełni elektrycznym, piekielnie szybkim sportowym autem, zbudowanym we współpracy z inżynierami Lotusa. Od początku było jasne, że samochód będzie służył głównie do szaleństw na torze i pompowaniu litrów adrenaliny do organizmu kierowcy.

Tesla S mierzy 4,98 długości, ma czworo drzwi i chociaż jest wyjątkowo praktyczny, potrafi wciąż sprawić, że pasażerom serce podejdzie do gardła. zaliczana do samochodów sportowych w pełni napędzanych jednak silnikiem elektrycznym. Zaprezentowany model posiada niezwykle drapieżny design. Na początku każdy użytkownik takiego samochodu zapewne zapyta: jak dużo czasu potrzeba by naładować baterie tego samochodu? Odpowiedź jest bardzo mile zaskakująca – wystarczy 45 minut, aby baterie były naładowane.
Wnętrze pomieści pięć dorosłych osób oraz dwójkę dzieci w składanym, ustawionym przeciwnie do kierunku jazdy, rzędzie foteli umieszczonym za tylną kanapą. Przeszklony, rozsuwany dach sprawia, że kabina pasażerska wydaje się jeszcze bardziej przestronna.

Rozmieszczony pod podłogą pakiet 8000 akumulatorów zapewnia zasięg 483km. Zasilany z niego, 9-calowy chłodzony cieczą, elektryczny silnik pozwala rozpędzić auto do prędkości 60mph (96km/h) w 5,6sek. Ćwierć mili auto pokonuje w czasie 14 sek., a jego prędkość maksymalna wynosi 120mph (193km/h). Brzmi nieźle? Będzie lepiej. Firma zapowiedziała wprowadzenie w przyszłości jeszcze "żwawszej" wersji - Sport.

Tesla S nie tylko błyskawicznie przyśpiesza, potrafi również skutecznie wytracać prędkość. Gwarantuje to układ hamulcowy Brembo Gran Turismo. Przednią oś wyposażono w 405-militerowe tarcze oraz sześciotłoczkowe zaciski. Niewiele mniejsze, 380-milimetrowe tylne tarcze hamulcowe współpracują z kolei z zaciskami czterotłoczkowymi. Efekt? Ważące 1735kg auto z prędkości 60mph zatrzymuje się na odcinku 41m.
Pierwsze egzemplarze trafić mają do klientów w 2011 roku.W chwili obecnej, cena bazowa wynosi 49 900 dolarów (około 170 000 złotych). Producent przewiduje maksymalnie 4 letnią gwarancję na samochód oraz 10 lat gwarancji na pakiet akumulatorów.

Popularne posty

KONFERENCJE