Agencja Biuro Podróży Reklamy wprowadza zaktualizowaną, rozbudowaną i darmową wersję projektu International Internet Certificate. Może to być zarówno narzędzie dla internautów, będące formą sprawdzenia stanu swojej wiedzy, jak również dla pracodawców, wspierające procesy rekrutacyjne.
International Internet Certificate (IIC) to kompleksowe testy, dzięki którym każdy może sprawdzić swoją znajomość zagadnień związanych z internetem i nowymi technologiami. Pod adresem www.internationalinternetcertificate.org swoją wiedzę o internecie może sprawdzić całkowicie za darmo każdy internauta.
Każdy kto zdoła poprawnie przejść test IIC otrzyma specjalny “internetowy dyplom”, który będzie mógł zamieścić na swojej stronie internetowej, na swoich profilach w serwisach społecznościowych, czy np. w swoim CV. Po otrzymaniu certyfikatu można także zostawić swoje CV w bazie internautów posiadających IIC, która jest udostępniana wybranym pracodawcom. Istotny jest też fakt, że w przypadku sprawdzania swojej wiedzy o internecie na własną rękę każdy ma możliwość przeprowadzania testu “do skutku”, co pomaga zdobyć wiedzę, dzięki czemu Certyfikat może także spełniać funkcję edukacyjną.
Poza użytkownikami prywatnymi, drugą istotną grupą docelową International Internet Certificate są pracodawcy, którzy w szybki, sprawny i niekłopotliwy sposób są w stanie w ciągu zaledwie kilkunastu minut sprawdzić stan wiedzy o internecie i jego użytkowaniu u ubiegających się o pracę osób. IIC pomoże pracodawcom w rekrutacji dostarczając im nowego użytecznego narzędzia.
Początkowo International Internet Certificate działał online jako narzędzie płatne. Obecnie zostaje udostępniony do wykorzystania całkowicie bez opłat, po to by poszerzyć grupę jego użytkowników.
- Wprowadziliśmy International Internet Certificate na rynek po to, by umożliwić wszystkim sprawdzenie swojej wiedzy na temat internetu i by umożliwić każdemu internaucie otrzymanie swego rodzaju “zaświadczenia”, że jego znajomość internetu nie ogranicza się tylko do korzystania z najpopularniejszych portali internetowych oraz poczty e-mail. Każdy może sprawdzić czy jego wiedza o internecie jest naprawdę tak dogłębna jak mu się wydaje. Dzięki certyfikatowi również każdy pracodawca w trakcie rekrutacji łatwo może sprawdzić czy wpis “bardzo dobra” w rubryce “znajomość internetu” w CV kandydata nie jest jedynie gołosłowną deklaracją - mówi Robert Sosnowski, dyrektor zarządzający Biura Podróży Reklamy.
Cały International Internet Certificate podzielony jest na trzy części, trzy stopnie trudności - C, B i A. Na każdym z etapów internauta rozwiązujący test musi odpowiedzieć na minimum 15 pytań. Dopuszczalne są dwie pomyłki. Przejście pierwszego etapu oznacza, że użytkownik może poprosić o wystawienie certyfikatu z podstawowej znajomości zagadnień internetowych (C) i zakończyć na tym rozwiązywanie testów - może jednak przystąpić do poziomu drugiego, a po jego “zdaniu”, także do trzeciego, który jest najwyższy. Wystawiany na koniec certyfikat jest imienny i ma formę cyfrowego dyplomu, wysyłanego w postaci linku na adres e-mail podany przez użytkownika (przykład: http://www.internationalinternetcertificate.org/?certificate=448).
Pytania, na które odpowiadają użytkownicy biorący udział w testach są losowane z trzech pul pytań – dla każdego z trzech poziomów dopasowana jest odrębna pula (w trzech pulach jest ponad 500 pytań).
Fajny pomysł w sumie