Jeśli jesteś zainteresowany nauką, rozwojem i nowymi technologiami, to znajdujesz się we właściwym miejscu. Blog nowe technologie to znakomite źródło informacji ze świata smartfonów, komórek i tabletów. Na naszej stronie będziesz mógł dowiedzieć się o najbardziej interesujących i istotnych odkryciach i wydarzeniach z różnych części świata.



Firma Adobe poinformowała o wprowadzeniu na rynek wersji Enterprise Edition oprogramowania Adobe Digital Publishing Suite — zestawu gotowych usług udostępnianych w hostingu oraz technologii przeglądania, które umożliwiają tworzenie, dystrybucję, sprzedaż i analizę magazynów, gazet i innych publikacji cyfrowych. Publikacje te są przeznaczone do czytania na tabletach Android, takich jak Motorola Xoom i Samsung Galaxy Tab, oraz na tabletach RIM PlayBook i iOS. Enterprise Edition umożliwia dużym wydawnictwom wdrażanie własnych rozwiązań do publikowania na tabletach bez zakłócania dotychczasowych procesów i infrastruktury. Adobe Digital Publishing Suite będzie obsługiwać subskrypcje magazynów i gazet w serwisach Apple App Store i Google One Pass.

„Branża wydawnicza uzyskała nowe możliwości rozwoju dzięki pojawieniu się tabletów, które pozwalają prezentować magazyny i inne publikacje w nowych, atrakcyjnych formatach. Bardziej angażują one czytelników i umożliwiają umieszczanie interaktywnych reklam o większej skuteczności” — powiedział David Wadhwani, wiceprezes działu rozwiązań kreatywnych i interaktywnych (Creative and Interactive Solutions Business Unit) w firmie Adobe. „Dzięki współpracy z niektórymi największymi wydawnictwami w ramach rozbudowanego programu przedpremierowego, wersja Enterprise Edition pakietu Adobe Digital Publishing Suite została przetestowana w praktyce i jest przygotowana do publikowania na urządzeniach kieszonkowych jeszcze bardziej atrakcyjnych treści”.

Digital Publishing Suite Enterprise Edition umożliwia wydawnictwom na całym świecie wdrażanie zindywidualizowanych rozwiązań publikacyjnych w oparciu o narzędzia Adobe Creative Suite 5, które są ściśle zintegrowane z pakietem Adobe Online Marketing Suite, dotychczasowymi platformami wydawniczymi zaplecza i systemami subskrypcji innych dostawców. Bogaty zestaw usług klasy korporacyjnej umożliwia wydawnictwom ekonomiczne tworzenie atrakcyjnych wizualnie treści cyfrowych i dystrybuowanie ich na wielu różnych tabletach, optymalizowanie działalności biznesowej z wykorzystaniem analiz edytorskich i efektywności reklam oraz stosowanie elastycznych modeli handlowych. Wydawcy mogą publikować wersje elektroniczne w swoich serwisach internetowych oraz za pośrednictwem dostawców treści lub serwisów obsługujących urządzenia mobilne, takich jak Apple App Store i Android™ Market.

Wersja Enterprise Edition pakietu Adobe Digital Publishing Suite jest przeznaczona dla dużych wydawców. Jest już wykorzystywana przez największe światowe wydawnictwa — takie jak Bonnier, Condé Nast, Globo Media Group, Martha Stewart Living Omnimedia i National Geographic — do udostępniania na tabletach swoich najbardziej znaczących tytułów.

„Wydawnictwo National Geographic jest znane ze swoich nagradzanych publikacji obejmujących ponad 100 lat” — powiedział Drew Onufer, wiceprezes działu produktów interaktywnych i cyfrowych (Interactive and Digital Products) w National Geographic. „Oprogramowanie Adobe Digital Publishing Suite Enterprise Edition i Adobe Creative umożliwia nam wykorzystywanie inspiracji i lojalności czytelników przez udostępnianie treści na różnych tabletach. Dzięki narzędziom Adobe możemy zwiększyć zasięg naszych publikacji i prezentować je nowymi, bardziej atrakcyjnymi sposobami. Opublikowaliśmy już „50 Greatest Photographs” dla użytkowników App i mamy w opracowaniu znacznie więcej tytułów przeznaczonych na tablety. To fascynujący okres dla National Geographic i całej branży wydawniczej”.

„Wdrożyliśmy Adobe Digital Publishing Suite jako integralną część naszej platformy News+” — powiedział Tore Fjaertoft, szef działu rozwoju informatyki (IT Development) w firmie Bonnier. „Możliwość tworzenia i dystrybucji wersji elektronicznych naszych dzienników z wykorzystaniem Digital Publishing Suite okazała się kluczem do sukcesu platformy News+. Również w przyszłości chcemy współpracować z Adobe przy wprowadzaniu nowych funkcji News+, które mamy w planach. Stałe zaangażowanie i pomoc Adobe jest dla nas bardzo ważne na drodze do tworzenia wspaniałych publikacji elektronicznych nowej generacji”.

„Digital Publishing Suite w naturalny sposób pasuje do strategii wydawniczej Globo” — powiedział Alexandre Maron, dyrektor działu innowacji cyfrowych (Digital Innovation) w Editora Globo. „Brazylia to jeden z najszybciej się rozwijających rynków mediów cyfrowych. Chcemy być w czołówce w dziedzinie publikowania i dystrybucji magazynów elektronicznych. Zaawansowana integracja oprogramowania Digital Publishing Suite z naszymi systemami wydawniczymi nam to ułatwia i pozwala utrzymywać bliskie relacje z czytelnikami”.

Większe możliwości dużych wydawnictw

Wersja Enterprise Edition oprogramowania Digital Publishing Suite zawiera wiele usług i funkcji udostępnianych w hostingu wydawcom na całym świecie. Są to:
  • usługi dystrybucji (Distribution Service), które umożliwiają przechowywanie publikacji elektronicznych oraz udostępnianie ich na wielu różnych urządzeniach z systemami Android, iOS i RIM QNX
  • usługi analityczne (Analytics Service), które pozwalają analizować i optymalizować treść publikacji i reklam z wykorzystaniem dostarczanych raportów lub przez konto Adobe SiteCatalyst, co umożliwia zwiększenie zakresu oraz szczegółowości raportów i analiz;
  • usługi tworzenia przeglądarek (Viewer Builder Service), które umożliwiają podgląd, testowanie i tworzenie przeglądarek oznaczonych marką i podpisem wydawcy;
  • usługi handlu elektronicznego (E-commerce Service) umożliwiające sprzedaż publikacji za pośrednictwem serwisów obsługujących urządzenia mobilne, takich jak Apple App Store i Android Market, oraz cyfrowych kanałów sprzedaży detalicznej i przez bezpośrednie subskrypcje u wydawców;
  • usługa Folio Producer Service, która umożliwia wysyłanie treści bezpośrednio z oprogramowania Adobe InDesign CS5, co pozwala organizować i tworzyć publikacje cyfrowe przygotowane do produkcji.

Digital Publishing Suite pozwala bezpośrednio uwzględniać uprawnienia odbiorców dzięki nowatorskiej integracji z największymi firmami prowadzącymi subskrypcję. Umożliwia to wydawcom wykorzystywanie dotychczasowych kont odbiorców publikacji drukowanych, zwiększenie liczby subskrypcji cyfrowych, oferowanie pakietów publikacji drukowanych i elektronicznych oraz zwiększenie opłacalności dzięki wzrostowi sprzedaży różnych tytułów.

Pakiet Digital Publishing Suite jest ściśle zintegrowany z oprogramowaniem Creative Suite 5, co pozwala projektantom wykorzystywać standardowe układy stron i tworzyć atrakcyjne, angażujące treści cyfrowe z wyższym poziomem interaktywności. Agencje reklamowe i projektowe mogą wykorzystywać Creative Suite do bezproblemowej integracji reklam z publikacjami wysyłanymi na tablety przez Digital Publishing Suite. Wieloplatformowe przeglądarki umożliwiają dystrybucję treści do wielu tabletów z różnymi systemami operacyjnymi (obecnie dostępne są wersje na tablety z systemami iOS i Adobe AIR for Android, wkrótce będzie także dostępna wersja na RIM Playbook). Pozwala to wydawnictwom zwiększyć zasięg swoich publikacji elektronicznych i pozyskiwać nowych subskrybentów. Ponadto niezależni projektanci i różni dostawcy systemów wydawniczych mogą rozszerzać Digital Publishing Suite w celu zautomatyzowania tworzenia plików .folio (wcześniejsza nazwa: .issue) i usprawnienia procesu publikowania na tabletach.

0 komentarze

Publikowanie komentarza

Popularne posty

KONFERENCJE