Przy zakupie samochodu mamy do wyboru zazwyczaj dwie opcje skrzyni biegów: manualną oraz automatyczną. Skrzynia DSG jest to nowoczesna przekładnia automatyczna, w której zostało zastosowane unikalne rozwiązanie składające się z dwóch mechanicznych skrzyń biegów, każda o 3 przełożeniach i dwóch sprzęgieł ciernych. Dzięki takiej konstrukcji możliwa jest automatyczna, ale błyskawiczna zmiana przełożeń. W dotychczas stosowanych przekładniach automatycznych czy mechanicznych zautomatyzowanych biegi przełączają się z wyraźną zwłoką i szarpnięciem. Zjawiska te zostały całkowicie wyeliminowane w przekładni DSG.
Przekładnia automatyczna Direct Shift Gearbox to zaawansowana technologia przełożenia napędu dwóch skrzyń automatycznych umieszczonych w jednej obudowie. Każda ze skrzyń posiada własne sprzęgło, dzięki czemu ograniczono straty energii podczas zmiany biegów, a zyskano na szybkości tych oto zmian. Podczas zmiany biegów uzyskano płynność, co zapewnia komfort podczas jazdy.W jednej skrzyni zamieszczone są biegi nieparzyste + bieg wsteczny, w drugiej biegi parzyste.
Dynamiczna jazda z użyciem takiej skrzyni, jest zapewniona w 100%. Podczas jazdy załączony jest jeden bieg, jednak drugi cały czas oczekuje na osiągnięcie najlepszego momentu obrotowego. Jest to tak zwane oczekiwanie na aktywację biegu. Idealne zgranie dwóch skrzyń zamontowanych w modelu DSG zapewnia kierowcy bardzo dynamiczną jazdę w połączeniu z brakiem szarpnięć podczas zmiany biegów. Kierowca w każdej chwili ma możliwość zmiany biegu w sposób manualny, dzięki czemu czas zmiany biegu przez przekładnię trwa poniżej 0.2 sekundy!
Automatyczna skrzynia biegów DSG jest już dostępna w niektórych modelach Volkswagena, Seata oraz Skody. Samochody marki Audi wyposażone są w bardzo podobną skrzynię biegów S-tronic, która jest odmianą skrzyni DSG. Jest ona głównie stosowana w samochodach, które posiadają podłużnie montowany silnik lub napęd na wszystkie koła.
0 komentarze