O systemie Seopilot wspominałem przy okazji testów pozycjonowania jakie przeprowadziłem a także gdy informowałem o zmianach jakie ostatnio zaszły w tym systemie. Seopilot i Prolink to obecnie jedyne liczące się systemy skupiające wydawców i pozycjonerów, dlatego chciałbym je dziś porównać.
W obu systemach możemy występować w dwóch rolach. Jako wydawca lub jako pozycjoner. Zależnie od tego czy chcemy zarabiać na swoich stronach sprzedając powierzchnię reklamową, czy chcemy pozycjonować swoje strony.
Jeśli chodzi o Prolink to znam ten system z obu stron, tzn. jako wydawca i pozycjoner. Pierwsze zauważalne różnice między systemami widać przy próbie dodania nowej strony do systemu jako wydawca. W Seopilocie próbowałem dodać dwie swoje domeny. Zostały one jednak odrzucone z komunikatem, że nie spełniają wymagań systemu. Te same strony dodałem bez problemu do Prolinka. Zostały zaakceptowane i już na nich zarabiam. Wygląda na to, że w ostatnim czasie Seopilot zaostrzył warunki przyjmowania nowych domen, a nawet jest sporo informacji o tym, że z systemu zostają usuwane niektóre strony wydawców. Powodem takich różnic jest sposób rozliczeń w obu systemach. W Prolinku jeśli domena będzie kiepskiej jakości to nikt nie będzie u nas kupował linków i dużo nie zarobimy na naszej stronie. Seopilot płaci wszystkim wydawcom niezależnie od tego czy linki się wyświetlają czy nie. Dlatego robi u siebie porządki i usuwa strony o niskiej jakości. To niezbyt dobra wiadomość dla osób, które zaczęły tworzyć niskiej jakości strony specjalnie pod systemy sprzedaży linków. Z drugiej strony dobra wiadomość dla osób, które pozycjonują swoje strony w Seopilocie. To gwarancja, że w systemie są zadbane strony z wartościowymi linkami.
Pozycjonowanie
O najnowszych funkcjach systemu Seopilot już wspominałem w poprzednim wpisie. Dodam tylko, że mamy tu do wyboru trzy tryby pozyskiwania linków. Automatyczny, półautomatyczny i ręczny. W trybie automatycznym wybieramy słowo kluczowe i stronę do pozycjonowania a system sam będzie dobierał linki tak aby nasza strona wyświetlała się w czołówce wyświetlanych wyników google. Jeśli będzie taka potrzeba, to system sam dołoży więcej linków, tak aby nasza strona nie wypadła z TOP10. Do dobra opcja dla osób, które za bardzo nie znają się na pozycjonowaniu lub nie chcą poświęcać na to zbyt dużo czasu. Z drugiej strony nie jest tak, że nie mamy żadnego wpływu na to z jakich stron prowadzą do nas linki. Jeśli strona z jakiegoś powodu nam nie odpowiada, możemy ją zareklamować a system na jej miejsce dobierze inną. Sam korzystam z tego trybu pozycjonowania.
Funkcja pozycjonowania półautomatycznego i ręcznego pozwala wyszukiwać strony na których chcemy kupić linki i samemu je wybierać. Wyszukiwać możemy na podstawie takich czynników jak:
- Page Rank strony
- Page Rank serwisu
- Ranking Alexa
- Pozycji w katalogu DMOZ
- Poziom domeny
- Wiek domeny
- Ilość linków wychodzących
Prolink oferuje jedynie ręczne pozycjonowanie. Podobnie jak tryb ręczny w Seopilocie. Podajemy kryteria wyszukiwania: Page Rank, ilość linków zewnętrznych, cena za miesiąc, stopień podstrony i słowo kluczowe.
W tym przypadku przewagą Prolinka jest możliwość, podania słowa kluczowego na które chcemy się pozycjonować. Prolink wyświetli nam wtedy serwisy i podstrony zawierające to słowo w treści. Tej funkcji brakuje mi akurat w systemie Seopilot. Wiadomo przecież, że linki z serwisów o podobnej tematyce mają większą wartość. Seopilot jest jeszcze w fazie rozwoju, może więc przemyśli wprowadzenie takiej funkcji. Wiele osób na pewno chętnie z niej będzie korzystało.
Ceny
Dużą zaletą systemu Seopilot.pl są niskie ceny. Najtańsze linki na podstronach o zerowym PR możemy już nabyć za 0,13 gr. Konkurencyjny Prolink takie linki oferuje w cenie od 0,34 gr.
Podsumowując oba systemy to większości przypadków Seopilot jest lepszy od konkurencyjnego Prolinka. Seopilot przekonuje do siebie niższymi cenami i możliwością pełnej automatyzacji zakupu linków. Jedynym minusem, o którym wcześniej wspominałem, jest brak możliwości wyszukiwania linków po słowie kluczowym.
0 komentarze